2024.03.29, Péntek
Elérte legmagasabb pontját a repülőtér mellett épülő logisztikai csarnok
Fotó: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu

Elérte legmagasabb pontját a repülőtér mellett épülő logisztikai csarnok

magyarepitok.hu

2019.06.27. 10:07

A logisztikai csarnokban több ezer négyzetméternyi tárolókapacitás, számos kamiondokkoló, illetve szociális- és kiszolgáló helyiségek is helyet kapnak.

Hirdetés

Bokrétaavatót tartottak a a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér mellett épülő Bud Cargo City Handling épületénél. A 16 ezer négyzetméteres logisztikai csarnok a Merkbau Építőipari és Kereskedelmi Kft. kivitelezésében jön létre.

„A kivitelezéshez szükséges kapacitások döntő része munkába állt. Nap mint nap jelentős előrelépéseket könyvelhetünk el” - nyilatkozta a bokrétaavató ünnepségen Knáb József, a Merkbau Kft. vállalkozási igazgatója.


Egy 3000 négyzetméteres bővítéssel egészültek ki a tervek

Ahogy azt már korábban megírtuk, az épületben több ezer négyzetméternyi tárolókapacitás, számos kamiondokkoló, illetve szociális- és kiszolgáló helyiségek kapnak helyet. A csarnok környezetében mintegy 30 ezer négyzetméteren építenek térburkolatot és végeznek környezetrendezést.

Knáb József

„A kivitelezés kezdetén felmerült, hogy egy 3000 négyzetméteres bővítés is épüljön” – mondta el Knáb József. „Ez nem tette egyszerűbbé a tervező kollegák dolgát hiszen a bővítésről szóló döntés csak decemberben született meg, mindaddig párhuzamosan kellett futtatni az eredeti tervkoncepciót a bővítettel" - fejtette ki, majd hozzátette: „köszönjük, hogy helytálltak ebben a nehéz feladatban.”


A repülőtér árukapacitására is nagy hatással van a beruházás

A beruházás része a BUD 2020 fejlesztési tervnek, amelynek keretében a repülőteret üzemeltető Budapest Airport 60 milliárd forintot fordít a repülőtér fejlesztésére 2020-ig. A program keretében valósult meg az új utasmóló a 2B terminálon, a repülőtéri szálloda, valamint az 1-es futópálya felújítása is.

A 32 millió eurós beruházással a budapesti repülőtér árukezelési kapacitása évi 200 ezer tonnára nő. Az új épületet a nem integrátor szolgáltatók (Qatar Cargo, Silk Way, Turkish Cargo, Cargolux és Air Bridge Cargo) használják majd, míg a TNT, a UPS, a DHL és a FedEx az 1-es terminálon maradnak.

Galéria

HelyiBudapestlogisztikaLiszt Ferenc repülőtérMerkbau Építőipari és Kereskedelmi Kft.logisztikai központ