2024.04.24, Szerda
Lánchíd: így javítanak ki ezernyi hibát a közel 400 méteres átkelőn - friss képek

Lánchíd: így javítanak ki ezernyi hibát a közel 400 méteres átkelőn - friss képek

magyarepitok.hu

2021.10.04. 10:00

Az A-Híd a főváros legnagyobb múltú állandó hídján minden részéletre odafigyelve dolgozik.

Hirdetés

Több ezer ponton vizsgálják át a mintegy 380 méter hosszú Lánchíd bentmaradó acélszerkezetét, majd egyedi tervek alapján végzik el rajta a helyszíni javításokat a szakemberek. A Budapesti Közlekedés Központ  (BKK) megbízásából dolgozó fővállalkozó A-Híd Zrt. munkájával az átkelő felújítása zökkenőmentesen halad, a szükséges munkákat ütemezetten követi az új acél pályatáblák beépítése, az átjárók fejlesztésének feladatait is végzik – derül ki a beruházó kora délutáni sajtóközleményéből.

 

A képre kattintva galéria nyílik.

A fejlesztésről folyamatosan beszámol lapunk is, most is a helyszínen kapott információkkal tudjuk kiegészíteni cikkünket.

 

Régi hajóütközés nyomait is kijavítják

Mint írják, a munkák során csak kereszttartóból százöt darabot vizsgálnak meg a Lánchíd felújításán dolgozó szakemberek.

 

 

A feltárt részeket előbb megtisztítják, felmérik az állapotukat, ellenőrzik a lemezek vastagságát, majd kereszttartónként mintegy 30–45 tételt tartalmazó, részletes hibatérképet állítanak össze. Számítások szerint csupán ezeken az elemeken több ezer hiba vár javításra az átkelő bentmaradó acélszerkezetén.

 

 

Elsősorban a hőtágulási (dilatációs) réseknél, valamint az elöregedett vasbeton útpálya szegélyei mentén viselték meg a hidat a szennyeződések és a nedvesség. Ezeken a pontokon az elmúlt évtizedekben nagy mennyiségű csapadék és sós hólé szivárgott a hídszerkezetre, így a körülötte lévő elemek jelentősen rozsdásodtak. A bontásnak köszönhetően ugyanakkor feltárult a mérnökök előtt, hogy nem csak a rozsdával kell megküzdeni,

van olyan része a tartószerkezetnek, amely azért deformálódott, mert korábban egy hajó nekiütközött.

 

 

A mérnökök folyamatosan koordinálnak

A munkafolyamatok összehangolása óriási mérnöki kihívást jelent: módszeresen kell haladni a munkaterületen, az acélszerkezeteket készítő gyárban, valamint a tervezőirodában is. Miután a szakemberek eldöntik, hogyan és milyen mértékben kell javítani a hibákat, mindegyikre tervet készítenek, amelyeknek megfelelően egyedileg legyártják a javításhoz szükséges alkatrészeket és a cserélendő elemeket.

 

 

Helyükre kerülnek az acéllemezek, haladnak az aluljárók munkái

Miután elvégezték az elsődleges javításokat és felületkezeléseket, folyamatosan kerülnek a helyükre a régi vasbetont váltó korszerű, trapézbordákkal merevített, úgynevezett ortotróp acéltáblák is. Az új elemek alatt a szakemberek tovább dolgoznak a bentmaradó szerkezeten a híd alá függesztett állványzatról, gondosan haladva a rendelkezésükre álló, szűk területen.

 

 

A projekt más részeinél is a hídhoz hasonló gondossággal járnak el: az aluljárók bontásánál ugyancsak anyagvizsgálatokra van szükség, hogy feltárják a megmaradó vasbeton szerkezetek hibáit.

A Lánchíd 2023-ra újul meg teljesen. A korszerűsítéssel kapcsolatos hírek, információk és aktualitások a www.lanchid.hu oldalon folyamatosan nyomon követhetők.

 

 

Galéria

HelyiA-Híd Zrt.hídfelújításhídépítésBKKLánchíd