2024.03.29, Péntek
M3-as metró: gyorsított ütemben halad a kivitelezés három állomáson
Fotók: Erdei Mihály/magyarepitok.hu

M3-as metró: gyorsított ütemben halad a kivitelezés három állomáson

magyarepitok.hu

2021.10.02. 10:00

A Corvin-negyednél már a negyedik mozgólépcsőt szerelik, a Klinikáknál a felszínen és a föld alatt egyaránt zajlik a munka.

Hirdetés

Mint minden hónapban, most is beszámolunk a 3-as metró felújításával kapcsolatos legfrissebb hírekről. Legutóbbi cikkünkben írtunk arról, hogy 2022 tavaszán három állomás újra megnyílik az utasforgalom előtt: a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák.

 

Fotók: Erdei Mihály/magyarepitok.hu

Az előrehozott átadás érdekében e három helyen gyorsított ütemben halad a kivitelezés. Jelenleg összesen hét belvárosi állomáson zajlik teljeskörű felújítás, a Lehel tér és Nagyvárad tér állomásokon pedig már tartanak a korszerűsítést előkészítő munkálatok. 

Az állomások újjáépítését a belvárosi szakaszon a Lehel tértől a Nagyvárad térig a SWIETELSKY Építő Kft. végzi. A vasúti sínrendszert pedig az azonos konszernhez tartozó, külön irányítású Swietelsky Vasúttechnika Kft. építi ki, mindezt a Főmterv Zrt. és az Uvaterv Zrt. tervei alapján a BKV Zrt. beruházásában.

 

A Corvinnál már az utolsó mozgólépcsőt szerelik be

A Corvin-negyed állomáson nagyon jól haladnak a munkák. A SWIETELSKY Építő Kft. munkatársaitól kapott információk alapján már a 4. mozgólépcsőt építik be és a napokban megkezdődik a ferdelift berakása is.

 

 

A peronszinti gránitburkolat még készül, de

a lemezburkolatok háttérszerkezetei - álmennyezet, oldalfalburkolat és vágánytéri burkolatok – már gyakorlatilag elkészültek.

Az állomás üzemi tereiben is jól haladnak a szakemberek: felület képzés és burkolási munkák zajlanak, a felszíni lift szerkezetépítése és szigetelési munkái pedig már 4 hete megkezdődtek. 

Az állomás szellőző- és folyadékhűtő berendezéseit már beépítették, a peronszinten még folyamatban van a légkezelők és a folyadékhűtők bekötése.

 

 

A Klinikák állomásnál a peronszinten és a föld alatt is dolgoznak

Mint ahogy arról már korábban beszámoltunk, a Semmelweis Klinikák állomáson már látható egy-egy végső belsőépítészeti elem és az utastér arculatát meghatározó napsárga szín.

Most a felszíni épület homlokzatának beugrását vakolják, ezzel párhuzamosan felhelyezik az épület mészkőburkolatát.

Az „ÁDI” helyiségcsoport aljzatbetonozása befejeződött, a szárazépítési munka a végéhez közeledik, ezt követően elkészülhet a padlóburkolat.

Hamarosan beszállítják a liftet a lejtaknába.

 

 

Mindeközben a mozgólépcső géptérben is folytatódtak a gépészeti munkák és az elektromos nyomvonal építések. Beépítették a födém alátámasztó acélgerendákat és befejeződött a gépalapok komplettírozása. A 77 négyzetméteres helyiségben hamarosan elkészül a csempeburkolatot is. 

A lejtaknában a bontási és a felületjavítási munkálatok befejezését követően szerkezetépítéssel folytatódott a folyamat.

Elhelyezték a mozgólépcső tartó acélgerendákat és jelenleg is zajlik a beszállításhoz szükséges segédszerkezetek telepítése.  Ezzel párhuzamosan a ferdelift elválasztó üvegfal acélszerkezetének szerelése zajlik.

Közben megkezdődtek a munkák a peronszinten is: készítik a gránit padlóburkolatot, festik a torkrét mennyezetet. Még folyamatban van a falburkolatok tartószerkezeteinek felhelyezése és a jobb vágánytér injektálása.

 

 

Az új akku térben befejeződött a greslap padlóburkolás, a főszellőzőben pedig elkészült a függőakna falának lőttbetonos megerősítése.

Végül, az állomás teljes területén további munkákat végeztek, ezek például:

-           válaszfal építés,

-           nyílászáró felújítás,

-           festés,

-           lakatos szerkezetek felújítása,

-           elektromos nyomvonal kiépítése,

-           főszellőző készre szerelése.

Amennyiben a felújítási munkák továbbra is a tervek szerint haladnak, az M3-as metrón 2023 tavaszán újra a teljes vonalon közlekedhet az utazóközönség.  

Galéria

HelyiBudapestSwietelsky Magyarország Kft.metrófejlesztésmetrófelújításM3-as metró