2020.09.24, Csütörtök

Hirdetés

Megkezdődött az Adni Öröm! élelmiszeradomány-gyűjtő akció
mti

Megkezdődött az Adni Öröm! élelmiszeradomány-gyűjtő akció

mti

2019.12.12. 17:59

Megkezdődött csütörtökön a Magyar Máltai Szeretetszolgálat 23. Adni Öröm! élelmiszeradomány-gyűjtő akciója a Spar-csoport több mint 170 üzletében országszerte.

Hirdetés

A december 17-ig tartó karácsonyi gyűjtésben a Magyar Máltai Szeretetszolgálat csaknem háromezer önkéntese 172 Spar és Interspar áruházban kéri a vásárlókat arra, hogy aki teheti, ajándékozzon valamennyi tartós élelmiszert a rászoruló embereknek.

Jó látni az önzetlen segítségnyújtást - mondta el az akcióban résztvevő Herczegh Anita, a köztársasági elnök felesége, aki csütörtökön a Batthyány téri Spar üzletben a szeretetszolgálat jószolgálati nagyköveteként személyesen vette át a felajánlott adományokat. Herczegh Anita kiemelte: nagyon jó megoldásnak tartja ezt a kezdeményezést, hiszen az adományozók a hétköznapi bevásárlásukat intézve valamennyivel többet tesznek a kosarukba, s ezt felajánlhatják a rászorulóknak.

Az Adni Öröm! 1997 óta tartó történetében idén első alkalommal televíziós kampány is kapcsolódik a kezdeményezéshez. A reklámfilm célja, hogy közelebb hozza az adományozókhoz azokat, akiknek élelmiszerekkel segítenek.

Az önzetlen segítségnyújtásra bátorító kisfilm mellett az áruházlánc idén átfogó kutatást végzett az adományozás motivációit vizsgálva. A novemberben 1000 fős mintán végzett felmérés egyik legfontosabb tanulsága, hogy a 18-59 éves lakosság 68 százalékáról mondható el, hogy valamilyen rendszerességgel adakozik. Az adományozók több mint fele azok közé tartozik, akiket az érzelmeik hajtanak az önzetlenségben, jó érzéssel tölti el őket, ha másokon segíthetnek.

A kutatás megmutatta azt is, hogy az ünnepi időszakokban a legjellemzőbb az adományozás, de erős befolyással hatnak a cselekvésre buzdító reklámkampányok is és egyre nagyobb szerepet vállal a fontos ügyek felkarolásában a közösségi média. Az adományozás formáját illetően a legnépszerűbb a személyes átadás és a kihelyezett perselyekbe történő adakozás, a harmadik helyen pedig a termékadományok üzletekben történő átadása áll.

Az elmúlt évben az Adni Öröm! kampányban több tízezren adományoztak, az akció végére 284 tonna élelmiszer gyűlt össze és ebből több mint 30 ezer ajándékcsomagot állítottak össze a szeretetszolgálat munkatársai.

OrszágosjótékonyságMagyar Máltai Szeretetszolgálat