A mádi vállalatnak a MÁD brand megalkotásával egy új borkategória, a település szintű bor létrehozásával sikerült nagyot alkotnia.
Agrár Innovációs Díjat nyert a mádi borászat által létrehozott MÁD brand. A „világ új íze” elnevezésű innovációt létrehozó MAD WINE Kft. a Földművelésügyi Minisztérium államtitkárától vette át az elismerést a Parlamentben.
Nagy István a magyar vállalkozást méltatva elmondta, amellett, hogy a cég nagy tételszámban tud bort készíteni, példaértékű összefogást valósított meg a Zemplén borvidékén fekvő Mádon.
A társaság fő tulajdonosa, Kovács Károly úgy fogalmazott, hogy bár minden egyes napjuk küzdelem, az elismerés, valamint az, hogy a világ 35 országában értékesítik termékeiket bizonyíték arra, hogy igenis „létezik” a magyar bor.
A mádi vállalatnak a MÁD brand megalkotásával egy új borkategória, a település szintű bor létrehozása volt a célja. A terméskorlátozással szüretelt, egészséges alapanyagból magas minőségben előállított bor reduktív eljárással készül. Így a Furmint szőlőfajta jellegzetességei és a termőhely geológiai egyediségét tükröző ízjegyek hangsúlyosan megjelennek. A friss, gasztronómiában jól alkalmazható száraz bor, ilyen minőségben, stílusban és árszegmensben korábban nem volt elérhető a globális borkereskedelemben.
A szőlőbortermeléssel foglalkozó MAD WINE kft. borai kizárólag mádi termőterületekről származó alapanyagból készülnek. A vállalkozás Furmint, Hárslevelű és Sárgamuskotály fajtákkal dolgozik, ebből a Furmint mintegy 80 százalékot tesz ki. A kizárólagos kézi szüretelésnek, valamint a fürtön belüli bogyóválogatásnak köszönhetően csak a legmagasabb minőségű alapanyag jut el a feldolgozóba. Az alapanyagot, majd később az érési fázisban lévő borokat mindvégig megóvják a legcsekélyebb oxidációtól is.