Akik felszálltak a Nyugati pályaudvaron a Vácra induló nosztalgiavonatra, azoknak reformkori időutazásban lehetett részük.
Hétfőn volt a 170. évfordulója annak, hogy befutott az "avató" szerelvény Pestről Vácra az ország legelső vasútvonalán, a történelmi eseményre emlékezve délelőtt egy 424-es gőzmozdony vontatta nosztalgiavonat érkezett az elmúlt években megújult állomásra.
Nagy tömeg fogadta a nosztalgiavonattal érkező vendégeket, akiket - az ünnepélyes üdvözlésre egybegyűltekkel együtt - Fördős Attila polgármester köszöntött.
- Az emberi természet nosztalgikus, szeretünk visszaemlékezni a múlt jelentős, örömteli eseményeire. Az első hazai vasútvonal megépítése, az első szerelvény befutása is ilyen szép emlékű históriai momentum, de hozzátehetjük, hogy a hosszú távú rögzített pályás tömegközlekedés elindulása, fejlődése az egyetemes történelemnek is nagyon fontos fejezete. És a történet a jelenben is folytatódik, aminek ékes bizonyítéka a főváros és Vác közötti vonal elmúlt években megvalósult felújítása, állomásunk teljes körű rekonstrukciója - mondta a városvezető, tartalmas időtöltést kívánva mindenkinek az egész napos programhoz.
Az eseményt szervező Vác és Vidéke TDM Nonprofit Kft. ügyvezetője, Papp Ildikó is köszöntötte a résztvevőket, majd a tömeg - a Váci Ifjúsági Fúvószenekar csinnadrattás vezetésével, a XIX. századot idéző kosztümökbe öltözött segítők kíséretével - a főtérre sétált, aztán a program városnéző kisvonatozással, a kiállítóhelyek megtekintésével folytatódott.
A tartalmas nap végén a nosztalgiavonat késő délután indult vissza a fővárosba.
forrás: vac.hu
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.