2024.10.15, Kedd

Befejeződött a Hungaroring újraaszfaltozása

2016.03.30. 13:14

Lecserélték a mogyoródi Forma-1-es pálya kopórétegét, két kanyarba pedig speciális rázókő került az FIA kérésére.

Lecserélték a mogyoródi Forma-1-es pálya kopórétegét, két kanyarba pedig speciális rázókő került az FIA kérésére. A folytatásban egy épületet kivéve mindent, így a kiszolgáló épületeket és a lelátókat is lebontják, és újjáépítik. A 25 milliárd forintos projekt állami támogatásáról még zajlanak a tárgyalások.

Véget ért a mogyoródi pálya felújításának első üteme – értesült a Világgazdaság. A Hungaroring fejlesztése tavaly szeptemberben kezdődött, a munkafolyamatban felmarták és újraaszfaltozták a mogyoródi Forma-1-es pálya felső, úgynevezett kopórétegét, valamint kicserélték a rázóköveket.

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója tavaly úgy nyilatkozott, központi forrást a projektre még nem kaptak, ám az elmúlt 3-4 év eredményes gazdálkodásának köszönhetően a cég képes finanszírozni a munkálatokat.

A kivitelező Swietelsky Magyarország Kft. mintegy 500 millió forintért végezte el a felújítást, amelynek során a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) külön kérésére a négyes és tizenegyes kanyarba speciális, dupla szélességű, kísérleti rázókő került. A felmart aszfaltot újrahasznosították a környékbeli települések úthálózatának és a Hungaroringen belüli utak javítására. A beruházás során csatornázás és szegélycsere is történt.

Az első idei nemzetközi verseny április 24-én, a túraautó-világbajnokság magyar futama lesz a Hungaroringen.

 

A megújulás 30 évre rendbe teszi a magyar F-1-es helyszínt

A mogyoródi pálya fejlesztése a tervek szerint még idén folytatódik a lelátó, a főépület és a bokszutca korszerűsítésével. Az épületeket jobban megéri lebontani, mint felújítani, ezért a felújítási koncepció szerint az egészségügyi központon kívül mindent, így a kiszolgáló épületeket és a lelátókat is lebontják. Az építkezés során a régi közműveket is ki kell váltani, valamint beléptetőrendszert építenek ki. Létrehoznak emellett egy motorizációs látogatóközpontot is, amely az év minden napján nyitva állna a nagyközönség előtt.

A beruházás költségét 25 milliárd forintra becsülik, ezt központi forrásból fedeznék, a fejlesztés a következő 30 évre megoldást jelent a pálya számára Gyulai Zsolt korábbi nyilatkozata szerint.

 

A kormánydöntésre még várni kell

A tervek szerint az idei Magyar Nagydíj után elkezdenék elbontani a főépületet, a bokszutcát, a lelátókat, és egy év elegendő lenne ahhoz, hogy felhúzzák az új épületeket.

A projektről szóló tárgyalások még zajlanak - közölte a Világgazdasággal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Gyulay Zsolt ugyanakkor a Világgazdaságnak azt mondta, bízik a mielőbbi kormánydöntésben, ami után hozzáláthatnának a tervek elkészíttetéséhez, pályáztatásához. Az időigényes közbeszerzés mellett az is nehezítheti a helyzetüket, hogy mindezt úgy kellene végrehajtani, hogy a futamokat is meg tudják tartani. „A kivitelezési tervek készítőit is közbeszerzésen kell kiválasztani, ezért kicsi annak a valószínűsége, hogy már az idei, július 22–24. közötti futam után elkezdhetik a munkákat, legfeljebb az előkészültekre lesz idő” – nyilatkozta Gyulay.

Állítólag a tervezett beruházásnak is szerepe volt abban, hogy a Bernie Ecclestone-nak fizetendő jogdíj mérséklődik a következő években. Ennek alapján 2026-ig összesen 503 millió dollárba kerül a rendezés jogdíja, ezzel már számol a kormány. 

(vg.hu, 24.hu, magyarepitok.hu)

Galéria

FókuszbanMogyoródHungaroringForma-1