2024.11.22, Péntek

Így köti össze a metró Rákoskeresztúrt a pesti belvárossal

vg.hu, magyarepitok.hu

2018.01.02. 16:07

Jelentősen javul az egyik legrosszabb közlekedésű fővárosi kerület elérhetősége.

Készülnek a budapesti XVII. kerületi rákoskeresztúri metróvonal engedélyes tervei – írja a Rákosmenti Hírekre hivatkozva a Világgazdaság. Riz Levente, a kerület polgármestere a testületi ülésen azt mondta: 2017 novemberében a tervezőiroda leszállította a tanulmányterveket.


Kétharmadára csökkenő menetidő

A projekt kapcsolódik az M2-es metrót és a gödöllői HÉV-et az Örs vezér téren összekapcsoló fejlesztéshez, amiben a HÉV-vonal megállóit is áthelyezik, a síneket pedig felújítják. Ennek a projektnek az egyik része a rákosmenti szárnyvonal kiépítése egy metró által, ami a HÉV vonalából délre leágazva jutna el a belvárosból legnehezebben elérhető Rákoskeresztúrra.

A vg.hu cikke szerint Rákoskeresztúrról most 47 perc alatt lehet a Déli pályaudvarig eljutni, a metró kiépítésével a menetidő 32 percre csökkenne.


2020 után indulhat az építkezés

A mostani hírből kiderült, a rákosmenti szárnyvonalnál a tervezők négy különböző alternatívát vizsgáltak. Három esetben a Rákos-pataknál vagyis a Rákosfalva HÉV-megállónál ágazna el a metró délre, és a Rákos-Isaszeg-Hatvan vasútvonal mentén érné el a XVII. kerületet.

A negyedik változat szerint a metró a HÉV-vonalból a XVI. kerületi Sárga rózsa utcánál – vagyis a Nagyicce megállóhelynél - fordulna jobbra, végig a felszínen haladna, az Akadémiaújtelepnél lépne be a XVII. kerületbe (tehát ez esetben is a vasutat követné), és innen kéreg alatti vezetéssel érné el Rákoskeresztúr-városközpontot.

A tervezők 123-127 milliárd forintra becsülik a kivitelezés költségét. A jogerős építési engedélyek a tervek szerint 2019-ben lesznek meg, az építkezés 2020 után indulhat.

FókuszbanközlekedésfejlesztésRákoskeresztúrmetrófejlesztés