2024.04.19, Péntek
Hét kilométeresre nőtt az M3-as fővárosi zajvédő fala
Illusztráció - leier.hu

Hét kilométeresre nőtt az M3-as fővárosi zajvédő fala

mti, magyarepitok.hu

2020.09.17. 19:00

A négy méter magas fal újabb 1,2 kilométeren épült ki; az épületek felső szintjeit a nyílászárók cseréjével védik.

Hirdetés

Elkészült az M3-as autópálya fővárosi kivezetőjénél a zajvédő fal több mint egy kilométeres új szakasza a XV. kekrületben. A beruházás 360 millió forintba került, a forrást a főváros biztosította.

A zajvédő fal megépítése mellett a környező ingatlanokban 200 nyílászáró cseréjét is elvégzik. A zajvédő fal ugyanis nem védi egyes autópálya-menti épületek felső szintjeit, ezért, ahol szükséges, a régi nyílászárókat korszerűekre cserélik, hogy a zaj mértéke az előírt határértékeken belül maradjon.


Tíz évvel ezelőtt már volt egy jelentős fejlesztés

A zajvédő fal a Wesselényi utcai gyalogos-felüljáró és a Szentmihályi út között épült meg, 1,2 kilométer hosszon.

A magassága 4 méter, az alsó része cementkötésű faapríték anyagú zajárnyékoló elemekből, míg a felső két méter magas átlátszó elemekből készült a korábbi sajtóhírek szerint.

Az M3-as autópálya fővárosi kivezető szakasza mentén 2010-ben már elkészült zajvédelmi fejlesztések több ezer lakás, illetve ház lakóinak nyugalmához járultak hozzá. Ennek eredményeként eddig hat kilométer hosszon áll már zajvédő fal, amelyet most a Fővárosi Önkormányzat finanszírozásával és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházásával toldottak meg.


Szeretnék megállítani Budapest kiürülését

Karácsony Gergely főpolgármester a zajvédő fal csütörtöki átadásán arról beszélt, hogy a zöld várospolitika egy legfontosabb eleme a zajvédelem. A főpolgármester azt mondta, a kormánnyal közös fejlesztésekkel meg kellene állítani azt a folyamatot, hogy Budapest kiürüljön és az agglomerációban keressenek jobb életkörülményeiket a fővárosaik.

Hajdu László (DK), a körzet egyéni országgyűlési képviselője, a kerület volt polgármestere arról beszélt, hogy majdnem negyven éve adták át az M3-as autópályát, és ezt követően harminc évet kellett várni, hogy megépüljön a zajvédő fal egyik része. A most elkészült egy kilométeres szakaszra tíz évet kellett várni - derült ki szavaiból.

FókuszbanzajvédelemM3-as autópálya