2024.10.03, Csütörtök

Okosan oldja meg Rákospalota a közterületi problémákat

bpxv.hu

2017.11.16. 14:51

Sérült járda? Nem működő jelzőlámpa? A XV. kerületben néhány kattintással jelenthetjük, és értesítést is kapunk, ha megoldódott az ügy.

Az okos kerületté válást célozta meg a XV. kerületi önkormányzat, ezért intelligens panaszkezelő alkalmazást fejlesztett a lakosság részére. A BUDAPEST XV nevű ingyenesen letölthető alkalmazás célja a lakók interaktív bevonása a városkép javításába, valamint a panasz- és problémabejelentés egyszerűsítése, az ügykezelés gyorsítása.

Az alkalmazással a közterületen észlelt problémákat jelenthetik be a felhasználók. A bejelentések az ügy típusától függően kerülnek a kijelölt ügyintézőkhöz, majd a bejelentés sorsának alakulása végig nyomon követhető. Az átláthatóság növelése érdekében a bejelentések állapotának változásáról automatikus értesítést is küld az alkalmazás.

Új bejelentés esetén nincs más teendő, mint megadni a probléma leírását, majd az előre megadott kategóriákból kiválasztani a legjobban odaillőt. Végül meg kell adni a probléma pontos helyét, és képet is csatolhatunk a bejelentéshez. Azt is láthatjuk térképen, ha már történt bejelentés az érintett területen.

 

Milyen típusú problémákról tehetünk jelentést?

A bejelenthető hibák, ügyek köre: csatorna, vízelvezető probléma, üzemképtelen jármű, hulladék probléma, közvilágítás, parlagfű, egyéb gyomok, rongált eszköz közterületen, rongált jelzőtábla, sérült járda, úthiba, közterületi fák, bokrok, rovarok, kártevők, elhullott állatok.

Az ingyenes alkalmazás használható regisztrációval és regisztráció nélkül is. Csak regisztráció esetén követhetőek nyomon bárhol és visszajelzéssel a bejelentések, anélkül csak a bejelentéshez használt telefonon lehetséges a saját bejelentések nyomon követése.

Az alkalmazás csak önkormányzati közterületen található hibák bejelentésére szolgál. Amennyiben egy bejelentett hiba nem tartozik önkormányzati hatáskörbe, akkor a bejelentett hibák továbbításra kerülnek az illetékes szervekhez. Azok elintézését követően, vagy a társszerv visszajelzését követően a bejelentő értesítést kap a probléma megoldásáról. Az alkalmazáson keresztül érkezett bejelentések elintézésének határideje megegyezik a zöldszámon vagy papír alapon beérkező bejelentésekkel, azaz 30 nap.

A BUDAPEST XV ide kattintva tölthető le: Google Play és Apple Store

HelyiRákospalotaPestújhelyÚjpalota