Nyolcezerötszáz négyzetméteres irodaház jön létre Csepelen, a kivitelezés már a szakipari munkáknál tart.
A csepeli Szabadkikötő első irodaháza épül a Spányi Partners Zrt. lebonyolításában. Az izgalmas projekt részleteiről Lengyel Vilmos, a Spányi & Partners Zrt. társtulajdonosa elmondta, hogy a beruházó Budapesti Szabadkikötő Logisztikai (BSZL) Zrt. már a tervezői verseny kiírásától kezdve a céget bízta meg a beruházás lebonyolításával.
Meghívásos tervezői verseny következett, melynek keretében a BSZL Zrt. az n-Gon Stúdió Kft-t választotta ki generáltervezőnek, akik az engedélyezési- és a kivitelezési terveket készítették. Az eredeti elképzeléseken a tervezés során azonban módosítani kellett, mert a Szabadkikötő területén, a beruházás helyszínén álló romos, lebontandó épületek közül egy közel 100 éves munkásszállót a településképi véleményezési eljárás során megtartandónak ítéltek.
A jelentős plusz költséggel is járó változtatás során integrálni kellett a régi épületet a 21. századi irodaházba, melynek hatására későbbre csúszott a teljes projekt, az építési engedélyezési eljárás, a tendereztetés, a beruházás várható átadása stb. A meghívásos kivitelezési tender lefolytatása után a BSZL Zrt. a nyíregyházi székhelyű Aktuál Bau Kft-t választotta generálkivitelezőnek. A kivitelezés gyorsítása érdekében a BSZL Zrt. a generál tender közben az előregyártott szerkezetek gyártására és szerelésére külön állapodott meg - kapacitás lekötés érdekében - az SW Umwelttechnik Kft-vel.
Jelenleg már befejeződött az alapozás, 99%-os készültségben van az előregyártott szerkezetek építése, a monolit szerkezetépítés pedig 90%-nál tart. Elkezdődhetett a szakipari munka is: folyamatban van a gépészeti- és villamos alapszerelés, padló- és homlokzatépítés, valamint a közműépítés is.
Lengyel Vilmos kiemelte, hogy a projekt megvalósítása során meg kell küzdeniük az ágazatot napjainkban érintő összes problémával, többek között a gyártói kapacitáshiánnyal, a tervezők leterheltségével, az alvállalkozók kevés számával, a fizikai létszám szakképzetlenségével és a folyamatosan emelkedő árszinttel.
A kivitelezés során a Kikötő saját rendjéhez kellett igazodni számos tekintetben, például, hogy hol és mikor lehet a munkaterületre behajtani és az anyagokat tárolni, mikor közlekednek a Kikötő területén belül a vonatok, stb. Ugyanakkor könnyebbséget jelent, hogy barnamezős beruházásként az építkezés víz- és az áramellátása biztosított és egy közeli felvonulási terület is rendelkezésre áll, így lényegesen kevesebb energiát kellett fordítani a felvonulásra.
Az irodaház alaprajza nagyjából H alakú lesz.A H két szára földszint + két szint, a közepe földszint + 1 szint elosztású. A H egyik szárához csatlakozik a megtartásra ítélt munkásszálló, mely szintén iroda funkciót kap.
A létrejövő 8500 négyzetméteres irodaház fejlesztés 6200 négyzetméterére a BSZL Zrt. már rendelkezik bérlővel, aki speciális technológiával dolgozik, ezért az elektromos és gépészeti kiépítés a normál irodai szintet magasan meghaladja.
Az M85-ös alagútjának kiemelkedő szakmai kihívásokkal járó építését folyamatosan követtük, így az átadón egy rövid visszatekintéssel is jelentkezünk.