A Strabag és a Swietelsky által kivitelezett feladatokról részletes galériával jelentkezett a projekt honlapja.
Ahogy azt nemrég megírtuk, a budapesti 3-as metróvonal északi szakaszán a hat állomást felújító Strabag Építőipari Zrt. és a vágányépítési munkákat kivitelező Swietelsky Vasúttechnika Kft. is ütemterv szerint halad.
A beruházó BKV beszámolója szerint az állomásokon már az utasforgalmi tereket burkolják, illetve készül a peronokhoz vezető lépcsők vasbetonszerkezete, korszerűsödik a mozgólépcsők lejtaknája. Az északi szakasz alagútrendszerében ugyanakkor a jobb vágány már teljes egészében elkészült, jelenleg a bal vágány bontását végzik, illetve folyik a szigetelés és a vízelvezetés fejlesztése.
A metrófelújítási projekt hivatalos honlapján most a fentieket megerősítő közlemény jelent meg. Az információkat ugyanakkor egy a munkálatokról beszámoló, képaláírásokkal is ellátott képgaléria is kiegészíti, ami ezen a linken érhető el.
A fejlesztést az indokolja, hogy az M3-as kék metró pályája, állomásai, műszaki berendezései és szerelvényei a több mint három évtizedes, érdemi felújítás nélküli folyamatos működés alatt elhasználódtak, és elavulttá is váltak.
Az Újpest-Központ és a Dózsa György út közötti szakaszon összesen hat állomás újul meg a Strabag által nettó 24,1 milliárd forintért. A fejlesztés másik részét az alagúti, vágányépítési munkák képezik, valamint a biztosítóberendezés felújítása, illetve a távközlési, diszpécserrendszerek korszerűsítése. Ezeket végzi a Swietelsky nettó 47,8 milliárd forintért.
A BKK korábban azt közölte, hogy a 7,3 km-es M3-as vonalat munkanapokon megközelítőleg félmillióan választják utazásukhoz,
így a járat szerelvényein többen utaznak naponta, mint az ország összes vasútvonalán együttvéve.