A körgyűrű terhelése közel kétszeresére nőtt az elmúlt években; áprilistól a halászteleki lejáró és az 51-es főút között indulnak el a munkák a Strabag kivitelezésében.
Új forgalmi rend lép életbe az M0-s autóúton áprilisban - közölte a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője kedden Szigetszentmiklóson, sajtótájékoztatón. A Strabag Építő Kft. és a Strabag AG által kivitelezett munkálatok alatt az autóutat kétszer kétsávosra korlátozzák.
Kiss Boglárka elmondta, hogy megkezdődik az autóút déli szektorának felújítása. A déli szektor az 1-es főút és az M5-ös sztráda között húzódik. A felújítás az 1-es főút felé vezető oldalt érinti majd a 17. és a 23. kilométerszelvényben. A 17. kilométerszelvény a halászteleki lehajtó után kezdődik, a 23. pedig az 51-es főút csatlakozása van.
A beruházást a NIF Zrt. finanszírozza, a fejlesztés az aszfaltburkolatot betonra cseréli. A munkálatok a tervek szerint novemberben fejeződnek be - jelezte Kiss Boglárka. A szóvivő elmondta, hogy a felújításokat három ütemben végzik majd. Az első szakaszt (22-23. kilométerszelvény) júliusban, a másodikat (17-19. kilométerszelvény) augusztusban, a harmadikat (17-22. kilométerszelvény) pedig novemberben adják át.
Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője elmondta, hogy az elmúlt években az M0-s autóút napi átlagos forgalma 67 ezerről 120 ezerre nőtt, ami jelentősen igénybe veszi az útburkolatot, ezért kell kicserélni az aszfaltot betonra.