A Technobuild szakemberei a lecsökkent légiforgalom ideje alatt precíz munkát végeznek az LB-Knauf termékeivel: a repülőtéren már 11 éve dolgozó cég most 1200 négyzetméteren újítja meg a padlólapot a 2A Terminál indulási szintjén.
Megszépül a Liszt Ferenc Repülőtér 2A Terminál indulási területének 1200 négyzetmétere: a 35 évvel ezelőtt elkészült épületrészben most a Technobuild Kft. dolgozik a padlóburkolat modernizálásán. A kivitelezésben a cég a korábbi bontási munkák végeztével – 380 köbméter törmeléket szállítottak el – most a hidegburkolásnál tart, melyhez a Lasselsberger-Knauf Kft. termékeit használják fel. A körülbelül egy hete elkezdődött folyamatról Straubinger Antal, a Technobuild a projektet vezető munkatársa tájékoztatta lapunkat.
A repülőtér termináljában van, ahol 85 méter hosszan egybefüggően alakítják ki a burkolatot: itt több szempontból is fontos a precizitás, ugyanis nem csak időtállónak és biztonságosnak kell lennie, hanem impozáns látványt is kell nyújtania.
Az elmúlt hónapokban a koronavírus járvány okozta utasforgalom csökkenés jó lehetőséget adott arra, hogy a nagy volumenű munkát, ne éjszakai munkával és több részre osztva végezzék el, hanem egy nekifutással viszonylag rövidebb határidővel befejezhessék a felújítási projektet. Ehhez nagyban hozzájárultak a gyorsan elérhető, minőségi építőanyagok, amelyeket az Lb-Knauf biztosított a kivitelező cég számára.
A széles palettával dolgozó építőanyag gyártó cég termékportfóliójából első sorban a hidegbukolási anyagok kerültek kiválasztásra a projekthez. Itt említésre kerültek a nagyméretű burkolólapok ragasztására is kiválóan alkalmas S1 Flex és S2 Flex flexibilis járólap- és csemperagasztók, a ProCol + nagyszilárdságú flexibilis fugázóanyag, valamint az EpoxiCol 2K műgyanta kötőanyagú fugázó, amely ellenál a legnagyobb terhelésnek is, kimagasló kopásállósága pedig hosszú élettartamot biztosít.
A most megújuló padlóburkolatú csarnokszinten korábban egy 3 centiméteres gránitburkolat alatt helyezkedett el 8 centiméter aljzatbeton. A hagyományos, homokos-cementes ágyazatba fektetett gránit alatt egy 2 centiméteres üveggyapot-szigetelés is ki volt még alakítva.
Az Technobuild munkatársai a régi burkolat teljes felbontásával a szerkezeti födém felszínéhez elérve arra ráfektettek egy XPS lépésálló elválasztó úsztatóréteget, majd erre készült egy nagyjából 8 cm vastag, gyárilag, üvegszállal kevert esztrichbeton réteg. Ezzel a betonmunkával 5 nap alatt el is készültek és két mintavételt is végeztek, melyeket laboratóriumban ellenőriznek, hogy a minőséget biztosítsák.
Az esztrichbeton réteg kialakításakor előre tervezett dilatáció szerint készültek az elválasztások és munkahézagok, a dilatációt pedig 6x6 méteres raszterekben határozták meg. A munkálatokhoz nagyfokú odafigyelés és pontosság szükséges, amit a cég a repülőtéren végzett 11 éves munkatapasztalatával tud garantálni: így fogják várhatóan augusztus elejére befejezni a korábban is biztosított minőségben a munkát.
Újabb négy elemmel bővült az extrémpálya.