Idén márciusban kezdődött a Monor − Tápiószele összekötő út Tápiószentmárton belterületén haladó szakaszának burkolatjavítása.
A 3112-es jelű Monor − Tápiószele összekötő út burkolatjavítását és burkolatmegerősítését a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában az EuroAszfalt Kft. végzi. A kivitelezési szakasz a 29+330 és a 32+615 kilométer szelvények között található, Tápiószentmárton belterületén 3,285 kilométer hosszan. Ez a Fő út településhatár táblától a Mátyás király útig tartó szakaszát, a Mátyás király út teljes szakaszát, és a Széchenyi István út Hunyadi János utcáig tartó szakaszát jelenti.
A munkákat 2021 márciusában kezdték meg, és várhatóan 2021. augusztus végén fejezik be.
A felújítás során megmarad a jelenlegi 2x1 sávos kialakítás, a szélességet kiegyenlítik a szakemberek egységesen 6 méterre. A pályaszintet átlagosan 8 centiméterrel megemelik, mely magával vonja a csatlakozó felületek (utca csatlakozások, kapubejárók) új burkolatszinthez történő igazítását is.
A felújítás két szakaszra tagolódik. A Széchenyi István út utolsó 440 méter hosszú szakaszának kivitelezési munkái teljeskörűen elkészültek, a műszaki átadás-átvételi eljárás 2021. május 28-án lezárult.
A jelenleg munkavégzés alatt lévő 2,8 kilométer hosszú szakaszon megtörtént a szükség szerinti alapréteg javítás vagy csere, és megépült az aszfalt kopóréteg alatti kötő-kiegyenlítő aszfalt réteg.
A burkolaton kívül elkészült a csapadékvíz elvezető-, illetve gyűjtő árokrendszer tisztítása, szükség szerint az árokburkolat helyreállítása és az árkokhoz csatlakozó átereszek tisztítása. Jelenleg az aszfalt kopóréteg építésének előkészítése folyik, ennek részeként a végleges burkolatszintre emelik az aknafedlapokat, illetve a burkolt kapubejárókat.
A hátralévő munkák közé tartozik az aszfalt kopóréteg megépítése, illetve a végleges forgalomtechnikai jelzésrendszer kialakítása. A munkavégzés félpályás zárás és jelzőőrrel irányított váltakozó irányú forgalom fenntartása mellett folyik, a teljes szakaszon 40 kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben. Az ideiglenes forgalmi rend a műszaki átadás-átvételi eljárás lezárásáig lesz érvényben.
A Wesselényi utca csatlakozásánál az eddigi földpadkás, esős időben sáros buszmegállók helyett a két oldalon egy-egy kiemelt, burkolt peron épült az autóbuszok lehúzódását elősegítő 1 méteres burkolatszélesítéssel.
A kivitelezés során