2024.04.18, Csütörtök
Már teljes hosszában végig lehet sétálni a Lánchídon: megépült az új acél pályaszerkezet

Már teljes hosszában végig lehet sétálni a Lánchídon: megépült az új acél pályaszerkezet

magyarepitok.hu

2022.07.21. 12:15

Az A-Híd Zrt. generálkivitelezésében megújuló, közel 400 méter hosszú Lánchídon immáron a teljes hosszában beépítették a vasbeton szerkezetet helyettesítő 94 darab acél pályatáblát.

Hirdetés

Mérföldkőhöz érkezett a Lánchíd felújítása: rekordidő alatt elkészült az új acél útpálya, amely a régi, elöregedett vasbeton-pályaszerkezetet váltotta fel. A behelyezett pályatáblák a híd teljes hosszán egybefüggő részt alkotnak, ennek köszönhetően pedig már végig lehet sétálni a Lánchídon. A hídpályát várhatóan év végén visszaadják a forgalomnak - derült ki a július 21-én megrendezett sajtóbejáráson.

 

 

Lapunk rendszeresen beszámol Budapest első hídjának újjászületése kapcsán, amely a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházásában, az A-Híd Zrt. generálkivitelezésében zajlik.

Alig egy éve írtunk arról, hogy elkezdődött a híd pályaszerkezetének bontása, mostanra pedig mindössze 11 hónappal az új útpályát alkotó első acélelem behelyezése után

már a Lánchíd teljes hosszában beépítették a vasbeton szerkezetet helyettesítő 94 darab acél pályatáblát.

Ezek a trapézbordákkal merevített - úgynevezett ortotróp - acéllemezek sokkal könnyebbek az elődeiknél, így csökken a híd önsúlya, ráadásul az acél jobban kombinálható a történelmi Lánchíd megmaradó elemeivel. Az elemek beépítését a szakemberek a híd közepénél kezdték, azon a részen, ahonnan a bontási munkák is indultak, majd két irányba haladtak.

 

A végéhez közelednek a pillérek közötti korrózióvédelmi munkálatok

A BKK közleményében is tájékoztatott az aktuálisan zajló munkálatokról, melyből kiderült, a parti nyílásokban még folytatódnak az acélszerkezeti javítások, a két pillér között azonban már a végéhez közeledik az oda beépített új acélelemek, a javított bentmaradó szerkezetek, valamint a láncok alsó szakaszának rozsdásodás elleni védelme. Kiemelték:

A festősátrakban ezen a szakaszon már 80 százalékban végeztek a korrózióvédelmi feladatokkal.

 

Véget értek a villamos-aluljáró melletti nagyobb kőmunkák

Mint írják, a pesti villamos-aluljáró mellett sikeresen befejeződtek a 2-es és a 2M villamos pótlásának idejére időzített jelentősebb helyszíni kőmunkák. A mellvédfalakat és a hozzájuk csatlakozó korzó kőfelületeit a szakemberek megtisztították, a hiányokat pótolták, valamint új lábazati köveket is elhelyeztek.

A villamosalagút homlokfalán letört köveket javították és újakra cserélték, a déli oldalon pedig már a felújított korzókorlátokat szerelik a helyükre.

A budai rakpart fölötti szakaszon ugyancsak az ütemtervnek megfelelően haladnak a munkák. Az új acél pályatáblák és a szegélylemezek beépítése, az acélszerkezeti javítások, továbbá a függesztő orsók vizsgálata (és szükség szerinti cseréje) már megtörtént, a budai parti nyílásban pedig beépítették az új gyalogosjárdát.

Mostanra a híd közepéről ismert, ponyvával fedett korrózióvédelmi sátrakat is felállították, és elkezdődhettek a korrózióvédelmi munkák a régi festékréteget eltávolító acélszemcseszórással - fejtették ki a közleményben.

 

 

Hazánk egyik legfontosabb kulturális örökségének és jelképének korszerűsítése a tervek szerint 2023-ig tart, de az útpálya már idén év végén elkészül.

Galéria

HelyiA-Híd Zrt.hídépítésBKKLánchíd