A fővárosi agglomerációban, Monoron készült el az a beruházás a 2x2 sávos gyorsforgalmi út mellett, melynek során a HÉP Csoport – Horváth Építőmester Zrt. végezte el a generálkivitelezői munkákat.
Többször is írtunk már arról a hazai gyorsforgalmi közlekedést támogató beruházásról, melynek nemrég lezárult a kivitelezése és így immár funkcióját is elláthatja. A monori közúti mérnökség és rendőrség új közös központjának projektjéről először 2021 őszén számoltunk be, amikor kiderült, hogy a Horváth Építőmester Zrt. (HÉP) fogja elvégezni a kivitelezést. A beruházó a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. volt, mely 2022 végén megszűnt és feladatait átvette az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM).
Most egyrészt friss fotók segítségével, illetve a HÉP főmérnöke, Szilágyi Antal tájékoztatása alapján tudunk beszámolni az M4-es a fővárostól közvetlenül délkeletre futó szakaszát kiszolgáló projektről. Ennek során kialakítottak többek között:
A létesítmény kivitelezését a Szilágyi Antal főmérnök irányításával Kutasi Mihály projektvezető mérnök és Kovács Bence építésvezető irányították, valamint a munka a véghajrában Penderik Balázs és Konyári Gergely mérnökök segítségével fejeződött be.
Nem az első alkalommal dolgozott pályamérnökségen a Horváth Építőmester, a monori a negyedik ilyen komplexum, amit felépítettek. A kardosi, a berettyóújfalui és a lakiteleki projekteken is dolgoztak korábban, magasépítési feladatokat ellátva. Mindazonáltal Szilágyi Antal elmondása szerint új feladat a cég számára az épületek közműfejlesztését és a közlekedési kapcsolatait kialakítani.
„Ami ebben az építkezésben ritkaság volt számunkra, az inkább a mértéke: kifejezetten nagy volumenű és szerteágazó feladatot végeztünk el. A település infrastruktúrájától ezúttal távolabb, külterületen, mezőgazdasági területekkel határolt ingatlanok teljeskörű közmű ellátását kellett megépíteni, illetve a közműszolgáltatókkal megvalósítani.”
Összefoglalja:
„Önmagában is nagy feladat volt a mérnökségi telep és a rendőrség autós megközelítéséhez országúti csomópont és lehajtó megtervezése, engedélyeztetése és kivitelezése.
- mondja el és hozzáteszi: „emellett a projektterület saját belső közmű- és útépítési feladatai is jelentős volumenűek voltak, a közművek kivitelezésének nagy részét ráadásul talajvízben, vagyis víztelenítés mellett kellett elvégeznünk.”
Mindezt ráadásul úgy szervezte meg a HÉP, hogy a fent említett feladatok szüneteiben, valamint azokkal párhuzamosan dolgozva végezték el az épületek és a mélyépítésű műtárgyak munkálatait is.
A főmérnök szavaiból kiderül: a projekt összetettsége ellenére a munka ütemterv szerint haladt, külön dicséri mind kollégái, mind az alvállalkozók munkáját is. Hozzáteszi azt is, hogy az összes közreműködővel, így a beruházóval, a mérnökszervezettel, a tervezőkkel, illetve a közműszolgáltatókkal is minden szempontból konstruktív kapcsolat volt mindvégig.
Végül arra kérdésre felelve, hogy mit emelne ki a beruházásból, rámutat, nem szeretné a feladatok nehézségét rangsorolni. A beszélgetést lezárva összefoglalja: „komplex projektet valósítottunk meg, épületekkel, utakkal, közművekkel, magán a telepen belül igen nagy felületen aszfaltburkolatokkal. Az épületeken belül a teljeskörű technológiát, a műhely- és raktárfelszerelést, a festő-fényező üzemet és még több más elemet szintén átadtunk.”
„Két, az autópályafenntartáshoz és üzemeltetéshez kiemelten fontos szervezet, az autópálya mérnökség és az autópálya-rendőrség feladatellátását teljeskörűen biztosító objektumot hoztunk létre. Azt gondolom, ez önmagában is figyelemre méltó.”