Három kerületben már folyamatban van a kivitelezés, további négy kerületben pedig rövidesen elkezdődik.
A BKK közleménye szerint hamarosan biztonságosabban, kényelmesebben lehet kerékpározni a II., a III., a X., a XI., a XIII., a XIX. és a XX. kerületekben, valamint befejeződött a munka a XV. kerületben. Budapest több kerületében is folyamatban lévő projektekről számoltak be, amelyeknek egy jelentős része augusztusban lép a kivitelezés szakaszába.
Az összegzésből kiderül, a II., a III. és a XIII. kerületben hatályba léptek a vállalkozási szerződések, melynek köszönhetően a munkakezdésre már augusztusban sor kerülhet. Ennek köszönhetően biztonságosan kerékpározhatóvá válnak a főútvonalak (Árpád fejedelem útja, Vörösvári út), új csomóponti átvezetésekkel csökkennek a közúti közlekedés veszélyei (a Váci úton, a Viza utca-Népfürdő utca csomópontban, illetve a Vörösvári úti kereszteződésekben), és több egyirányú utca megnyílik a kétirányú kerékpáros-forgalom előtt.
A XI. kerületben is hatályba léptek a vállalkozási szerződések, augusztusban várhatóan itt is elkezdődnek a munkálatok. Az újbudai fejlesztés célja, hogy minél többen válasszák a kerékpárt akár a mindennapi ügyintézés, a munkába, óvodába vagy iskolába járás során.
Az összegzés a már folyamatban levő projektekre is kitért, eszereint halad a munka a X. kerületben, ahol kiépülnek Kőbánya kerékpárút-hálózatának hiányzó szakaszai, egyúttal javulnak a biztonságos kerékpáros- és gyalogosközlekedés feltételei, bővül a sebességcsillapított zónák területe is. Az építési munkák 2023 tavaszán elkezdődtek, és előreláthatólag idén októberben be is fejeződnek.
Elkezdődött a kivitelezés a XIX. kerületben is. A beruházásnak köszönhetően akár 10-15 perc alatt elérhetők lesznek Kispest belső részeiből a forgalmasabb úti célok, ahol új kerékpártámaszokat és zárt kerékpártárolókat is elhelyeznek. A munkák 2023 szeptemberében befejeződnek. Zajlik a munka a XX. kerületben is, 2023 októberére jelentős közlekedési fejlesztések valósulnak meg a kerületben.
A XV. kerületben a közelmúltban bővültek a forgalomcsillapított zónák. Fekvőrendőrök mellett a Beller Imre utca folytatásában az Epres sorig kerékpárút létesült, valamint javult a kerületet kettévágó M3-as autópálya-bevezető fölött átívelő felüljárók kerékpáros megközelíthetősége. A II., a IV. és a XVI. kerület további részei is érintettek a fejlesztésben, ezen projektek esetében a kerületi önkormányzat a beruházó.
Az Európai Unió társfinanszírozásával a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) teremtette meg a lehetőségét annak, hogy kerékpárosbaráttá alakítsák a fővárosi úthálózat bizonyos részeit. A budapesti VEKOP-támogatású kerékpáros-fejlesztésekről bővebben a BKK aloldalán olvashat.
A BKK közleménye külön kitért a Rákos-patak mentén tervezett fejlesztésekre is, amelyek érdekében ajánlattételi felhívásokat tett közzé márciusban. A szakaszolásoknak megfelelően 5 közbeszerzési eljárást indítottak, ám közülük 4 eredménytelenül zárult. Azon a szakaszon, ahol a közbeszerzési eljárás sikeresen lezárult, szerződéskötésre nem került sor.
"A VEKOP 2023. év végi megvalósítási határidejében új közbeszerzési eljárás lebonyolítása már nem valósítható meg, így a BKK és a főváros egy lehetséges új pályázatra készülve megteremtette annak a lehetőségét, hogy a projekt a 2021–2027 közötti európai uniós költségvetési ciklus keretében finanszírozható legyen" - olvasható a közleményben.