Csendesebbek és tartósabbak lehetnek a vasúti sínek a MÁV új gépének köszönhetően.
Megérkezett a MÁV FKG új vasúti karbantartó nagygépe, a RGH 20 C2 vágányköszörűgép. A MÁV leányvállalata 2020-ban négy munkagépet rendelt, ezek közül három már munkába állt az elmúlt években. A MÁV FKG telephelyére most érkezett vágányköszörűgép az összeszerelést, az üzembehelyezést valamint a szükséges engedélyek beszerzését követően, várhatóan jövő év első felében kezdheti meg működését.
Az új vasúti munkagép hiánypótló berendezés, hiszen ilyen teljesítményű köszörűgép eddig nem volt a MÁV-VOLÁN-csoport flottájában. A HARSCO gyártmányú, RGH 20 C2 vágányköszörűgépet az Egyesült Államokban, a HARSCO RAIL üzemében gyártották le, majd hajón szállították Németországba, ahonnan a jármű két kocsiszekrénye egy-egy hatalmas tréleren érkezett a MÁV FKG központi telephelyére.
Nagyteljesítményű, számítógéppel vezérelt sínköszörű-géppel hatékonyan lehet elvégezni a vasúti sínek karbantartási, felújítási munkáit. A vágányköszörűgéppel elvégzett munkálatoknak köszönhetően a sínromlás és a sínhibák kialakulásának ideje késleltethető, a sínek, vágányok élettartama növelhető, a közlekedés zaja is csökkenthető. A gép alkalmas a felületi sínhibák - hullámos sínkopás és gördülőterheléses fáradásból eredő sínhibák eltávolítására, csökkentésére. Az 52 tonnás munkagép kettő egységből áll, mindkét egységen teljes értékű vezetőállás és egy segédfülke található. A gép működtetésének, munkafolyamatainak ellenőrzésére fedélzeti videó-és üzemfelügyeleti rendszer szolgál, így folyamatosan ellenőrizhető a munkafolyamat.
A MÁV FKG a vasúttársaság több mint 7000 kilométeres vágányhálózatának karbantartásáért felel. Ehhez elengedhetetlen a korszerű géppark.
2020-ban négy nagyvasúti munkagép beszerzésére összesen 25.200.000 euro összegben kötött szerződést a MÁV FKG a két nyertes vállalkozóval.
A közbeszerzésen nyertes Plasser & Theurer, Export von Bahnbaumaschinen GmbH. a szerződés keretében egy nagyteljesítményű RM 85-750 UHR N ágyazatrostálógépet, egy nagyteljesítményű DGS NG dinamikus vágánystabilizálógépet és egy UNIMAT 08-4X4/4S kitérő- és vágányszabályozógépet szállított le 2021-ben. Ezek a gépek munkába állásuk óta többek között a Biatorbágy–Szárliget–Tatabánya közötti szakaszon, a Cegléd–Abony–Szolnok szakaszon, valamint az ország számos más vasútvonalán is végeztek karbantartási munkát. E három géphez csatlakozott most a RGH 20C2 típusú sínköszörűgép. Az új gépek nagyobb hatékonysággal képesek elvégezni a vasúttársaság saját pályakarbantartási- és felújítási munkáit, így a karbantartásra fordított idő is csökkenthető.