A Kőröstej cégcsoport konszolidált árbevétele 2015-ben várhatóan 25 milliárd forintot tesz ki, ami mintegy 17 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
A termelés 60 százaléka exportra megy, a Hajdú márka erősítésének köszönhetően azonban nő a belföldi értékesítés is. A Hajdú sajt az export 50 százalékát teszi ki.
A cég tájékoztatott arról is, hogy az idén is magyar sajtot esznek a jordániai hadseregben, a Kőröstej látja el a közel-keleti ország mintegy 100 000 fős hadseregét sajtkonzervvel.
Az ellátásra kiírt tendert a múlt év végén nyerték el. Osztrák, ausztrál és közel-keleti pályázókat megelőzve, több száz tonna ömlesztett Cheddar sajtkonzerv kerül Magyarországról Jordániába a december és március közötti időszakban.
A mintegy ezer embert foglalkoztató magyar vállalatcsoport a legnagyobb belföldi sajtexportőr.
A Caravanes Kft-t 1989-ben alapította Dr. Riad Naboulsi. A Céget az egyik legnagyobb magyar sajt exportőrré fejlesztették mára. Ennek hátterében az évi 100 millió literig felnövő tejfeldolgozó kapacitás áll. A vállalatcsoport termelő egysége a Kőröstej Kft, mint az első magyar privatizált sajtüzem 1992-ben került a cég tulajdonába, majd 2000-ben megvásárlásra került a kőröstetétleni üzem.
A cég fő profilja a Kaskaval-Hajdú, Halloum, Trappista, Edam és krémfehér sajtok gyártása és exportja. Naponta rakodnak kamionok és konténerek elsősorban továbbra is közel keleti arab úticéllal, szinte valamennyi térségbeli országba elkerülnek a magyar sajtok: Szaudi, Libanon, Jordánia, Kuwait, az Arab Emírségek, Jemen, Irak cégei taroznak a vevők körébe.
2006-ban a vállalatcsoporthoz került a jó nevű hajdúböszörményi sajtüzem, ahol a félkemény sajtok gyártásának sok évtizedes hagyománya volt már.
A technikai fejlesztésekkel párhuzamosan meg kellett oldani a sajtgyártás melléktermékének, a savónak a tárolását is. A kezelés környezetet terhelő megoldásai helyett, a savó értékes fehérje anyagainak a kivonása történik.
Az export piacok folyamatos bővülése mellett a hazai piacokon való értékesítés is egyre nagyobb mértékben növekedik. Napjainkra a magyar tejtermék piac egyik jeletős szereplőjévé vált a cégcsoport.
A megnövekedett igények kielégítése szükségessé tette egy új üzem építését. A kacsótai Bábel Sajt Kft 2009 ben kezdte meg az ömlesztett és szeletelt, darabolt sajtok gyártását és forgalmazását, elsősorban a hazai fogyasztók felé. 2010. évben a barcsi Dráva Tej kft megvásárlásával, a cégcsoport új üzletággal bővült. Az üzem megvásárlása lehetővé tette a cégcsoport számára a friss tejtermékek, tejföl, savanyított tejtermékek, túró belföldi piacán való megjelenést.
Egészséges beltéri levegő ablaknyitás nélkül… Igényvezérelt gépi szellőztetéssel energiamegtakarítás mellett érhető el a tiszta, beltéri levegő.