2022.08.18, Csütörtök
Tovább erősödnek a fogyasztók jogai 2022-ben is
illusztráció - pixabay

Tovább erősödnek a fogyasztók jogai 2022-ben is

MTI

2021.12.30. 12:42

Az üzletek, webshopok a továbbiakban nem kerekíthetik mutatósabbra kedvezményeiket úgy, hogy az akció előtt rövid időre feltornázzák áraikat.

Hirdetés

A fogyasztók hiteles tájékoztatása érdekében uniós irányelv alapján módosul az árfeltüntetés részletes szabályairól szóló rendelet. A 2022. május 28-tól alkalmazandó előírások egyértelműsítik, hogyan jelezhetik a kereskedők a leértékelések mértékét hirdetéseikben, a kirakatban, polcokon, katalógusokban, honlapjukon - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) csütörtökön az MTI-vel.

Az árcsökkentés bejelentésekor forintban meg kell jelölni a korábbi, kiinduló árat. E bázisérték kötelezően a vállalkozás által az akció indítása előtti, harminc napnál nem rövidebb időszakban alkalmazott legalacsonyabb ár.

Az új szabályok megszüntetik azt a gyakorlatot, hogy a kereskedő egy-egy akció előtt átmenetileg megemeli a termék árát, majd ebből a feltupírozott összegből biztosít feltűnően sok százalékos engedményt. A közleményben megjegyzik, hogy az előírás a romlandó vagy minőségüket rövid ideig megőrző termékekre, tehát például élelmiszerekre nem vonatkozik.

Az ITM kiemeli: jövőre több szabályváltozással erősödnek a vásárlók jogai a jótállás-szavatosságban. Bírságolási lehetőséggel bővülnek a hatóságok jogosítványai a kettős minőség elleni küzdelemben. E sor egészül ki az alibi akciózás kiszűrésére alkalmas új rendelkezéssel.

Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár a közlemény szerint elmondta, hogy a fogyasztóvédelem az új évben új területekre terjeszti ki vizsgálati programját: 2022-ben alapos ellenőrzésekre számíthatnak egyebek mellett a gyorséttermek, az esküvői ruhaszalonok és a zálogházak is.

OrszágosITMfogyasztóvédelem