Hirdetés


Ilyen változásokat hoz a KÖKI újjáépítése

Ilyen változásokat hoz a KÖKI újjáépítése

vecsesihirek.hu

2017.07.18. 16:47

A meglévő mellé gyaloghíd jön létre, lejárat nyílik a Vaspálya utca felé, liftek és peronemelés biztosítják az akadálymentesítést az ország egyik legnagyobb forgalmú vasútállomásán.

A MÁV illetékesei a kőbányai önkormányzatnak bemutatták a Kőbánya-Kispest vasútállomás (KÖKI) újjáépítéséről szóló terveket – adta hírül a vecsesihirek.hu. A tájékoztatón kiderült, a kiviteli tervek augusztus végére készülnek el. A beruházásnak 2,2 milliárd forintos költségkerete van, ami a MÁV szakembereinek elmondása szerint nem szabott tág mozgásteret a tervezőknek.

A MÁV koncepciója szerint egy anyaghasználatában igényes, modern, akadálymentes létesítményt alkotnak, sok rozsdamentes szerkezettel és üveggel, korszerű utastájékoztatással, a végig fedett peronokon, padokkal.

A meglévő, zárt gyaloghidtól 80 méterre, a peronok elején egy másik híd is megépül az utasok számára. Mindkét híd liftet kap az egész állomásra kiterjesztendő akadálymentesség jegyében. Ugyanezt a célt szolgálja, hogy a korszerű vonatok padlószintjére emelik a peronokat.

További cél, hogy a három lépcsőben megújuló állomás fogadni tudja az új emeletes Stadler vonatokat.

A tervezőknek problémát okoz az a feladat, hogy a hidakról a kőbányai oldalon a Vaspálya utca irányába is el lehessen hagyni az állomást. A hidak „letalpalására” csak akkor lenne hely, ha a Vaspálya utca néhány méterrel arrébb tolódna, ez azonban a kerületi rendezési terv módosítását és néhány, amúgy is bontásra váró épület eltüntetését feltételezi.


Miért nehézkes az elindulás?

Az agglomerációból és a külső kerületekből egyaránt jelentős utasforgalmat bonyolító Kőbánya–Kispest vasútállomás a ’90-es években hanyatlásnak indult. Bár intermodiális csomópontként működik, ahol helyi és távolsági buszok, metró és vonat találkoznak, állaga erősen leromlott.

A vasúti létesítmény tervezett felújítása része a MÁV 2013-ban indított állomásfejlesztési programjának, amelyre egy 2015-ös kormányhatározat értelmében forrás is rendelkezésre áll. A terület tisztázatlan tulajdonviszonyai ugyanakkor megnehezítik a projekt megindítását, miután a MÁV-on kívül a tulajdonosok között többek közt a X. és a XIX. kerület, de a Pilisi Parkerdőgazdaság is ott van.

közlekedésKÖKI