Immár két kormányablak fogadja az ügyfeleket Budapest XXII. kerületében, miután hivatalosan is megnyílt a Városház térnél, a Promontor Udvar Üzletházban található integrált kormányzati ügyfélszolgálat. Az új kormányablakot Szabolcs Attila Budafok-Tétény országgyűlési képviselője, Karsay Ferenc, a XXII. kerület polgármestere és dr. György István, Budapest kormánymegbízottja adták át.
A korábbi okmányiroda átalakításával nyitotta meg XXII. kerület újabb kormányablakát Budapest Főváros Kormányhivatala. A XXII. kerületi Kossuth Lajos utcában, a Promontor Udvar Üzletház első emeletén található kormányzati ügyfélszolgálaton a kerületben élők jelenleg több mint 600, április 8-tól pedig már több mint 1100 különböző típusú ügyben járhatnak el anélkül, hogy különböző, távolabbi kerületekben működő hivatalokat kellene felkeresniük. A személyi okmányokkal kapcsolatos ügyintézés mellett többek között olyan ügyekben is eljárhatnak az ide betérők, mint a TAJ- kártya vagy az Európai Egészségbiztosítási Kártya kiállítása iránti kérelmek benyújtása, továbbá a különböző családtámogatásokat (gyed, gyes, csed) is igényelhetik, emellett itt kérelmezhetik az öregségi nyugdíj megállapítását is.
A XXII. kerületben immár két olyan kormányablak is működik, amelyek forgalmas közlekedési csomópontokban könnyen megközelíthetők: a most átadott, Promontor Udvar Üzletházban található kormányablak mellett a Campona bevásárlóközpontban tavaly megnyílt ügyfélszolgálat is várja az állampolgárokat. A kormányablakot Szabolcs Attila országgyűlési képviselő, Karsay Ferenc polgármester, dr. György István kormánymegbízott és Maró Richárd, a Budapesti Kormányhivatal XXII. Kerületi Hivatalának vezetője adták át.
– Büszke vagyok rá, hogy az állampolgárok igényeit magas fokon kielégítő Kormányablak működését Budafok-Tétény Önkormányzata is támogathatja: 2013 óta bérleti díj-mentesen (csupán az üzemeltetési költségért cserébe) biztosít egy 430 m2-es irodát, ahol a mostantól 15 ablakkal várják az ügyfeleket. Örülök annak is, hogy az átalakítás ideje alatt is tudtunk biztosítani egy irodahelyiséget a zavartalan működéshez – emelte ki az átadáson Karsay Ferenc polgármester. Majd hozzátette, hogy a „Budafok belvárosa megújul” projekt keretében folyamatosan bővül az akadálymentes helyszínek száma: akadálymentesen lehet a piacon vásárolni, a postán levelet feladni, a szakrendelőbe orvoshoz menni és most már hivatali ügyeket is intézni.
– A második Orbán-kormány hozott egy döntést, hogy a lakosságra minél kevesebb adminisztrációs és anyagi terhet rójon a közigazgatási ügyintézés. Ennek köszönhetően a kormányablakokban ma már mintegy 630 ügyet lehet intézni, ráadásul jelentős részüket térítésmentesen vagy az eddigieknél olcsóbban. Bízom benne, hogy ez a folyamat tovább folytatódik az állampolgárok megelégedésére – fogalmazott Szabolcs Attila, a kerület országgyűlési képviselője.
Dr. György István kormánymegbízott hangsúlyozta, egy jól működő közigazgatás gazdasági-versenyképességi tényező, hiszen például nem mindegy, hogy egy vállalkozás elindítását hány nap alatt, hogyan lehet megtenni.
– Amióta Magyarországon modern közigazgatás létezik, soha akkora volumenű átalakítás nem zajlott, mint amilyen az elmúlt években zajlik. Országszerte folyamatosan kormányablakok nyílnak, melyekben a kormány döntése alapján április 8-tól már 1136 ügyet lehet majd intézni – jelentette be a kormánymegbízott, s megköszönte a kormányablakban dolgozók munkáját. Arra kérte őket, munkavégzésük során úgy járjanak el, hogy minél több ügyfél távozzon elégedetten a kormányablakokból. Emellett egy új kormánymegbízotti intézkedés értelmében minden kormányablakba egy plusz munkatárs kerül, akinek az lesz a feladata, hogy naprakészen segítse a kormányablakba belépő ügyfelek tájékozódását és ellenőrizze a szükséges dokumentumok meglétét a gördülékeny, minél kevesebb várakozással járó ügyintézés érdekében – tette hozzá dr. György István.
(BFKH Sajtó)
HelyiKormányablakügyintézésokmányBudafok