2018.11.15, Csütörtök

Hirdetés

Itt van a recept az Y generáció kezeléséhez

Itt van a recept az Y generáció kezeléséhez

pestpilis.hu

2018.07.05. 22:48

Hűséget ne várjunk tőlük, építsünk a nyitottságukra, és fogadjuk el, hogy még csak nem is akarnak felnőni. A konferencián nem esett szó arról, hogy vajon az Y generáció hogyan kezelje az X generációt...

Hirdetés

Hatalmas változás jön néhány éven belül a munkaerőpiacon: a jelenleg még legnagyobb arányban jelenlévő X generációs munkavállalók 2025-től kisebbségbe kerülnek az Y generációhoz képest – hangzott el a K&H-ban szervezett családi vállalatok klubján.

A vállalatoknak ezért ideje szembenézniük a megszokottnál jóval kevésbé lojális munkaerő szokásaival és elvárásaival, nemcsak a toborzás és megtartás, de a több generáció hatékony együttműködése miatt is.

„A betöltött állásokat jelenleg uraló X generáció 2025-től kisebbségbe kerül, miközben egyre nagyobb teret követelnek maguknak az Y generáció tagjai - hívta fel a figyelmet Steigervald Krisztián, az Emocionális Marketing Kft. generációs szakértője. „A cégek számára ez hatalmas kihívást fog jelenteni, hiszen, ha egyetlen jelzővel leírható az 1980-95 között született korosztály, az a lojalitás hiánya.”

A szakemberek néhány hasznos tippet is adnak arra, hogyan érdemes a cégen belüli generációs ellentéteket kezelni:

Az Y generáció esetében

  • ne a lojalitásukra fókuszáljunk – ami nincs, vagy legalábbis jóval alacsonyabb szinten jellemző a korábbi korosztályokhoz képest – hanem az őket meghatározó nyitottságra, érdeklődésre. Tehát nagy hangsúlyt kell fektetni arra, hogy folyamatosan új ismereteket, tapasztalatokat szerezhessenek. 
  • a globális gondolkodásukat, rálátásukat kiaknázva legyünk nyitottak az általuk javasolt újszerű megközelítési módokra és megoldásokra.

 

Az X generációsok

  • ne erőltessék rá a maximalizmusukat és munkamániájukat a fiatalokra – úgysem fog sikerülni, sőt, még akár nevetségessé is válhatnak. Helyette inkább dicsérjék őket az eredményeikért, és köszönjék meg gyakran munkájukat.
  • békéljenek meg a gondolattal, hogy a koruk miatt nem fogják tisztelni őket a fiatalabb kollégák, csak a viselkedésük miatt. Legyenek ezért határozottak, de semmiképpen se bánjanak lekezelően a fiatalabbakkal.
  • ne kritizálják az Y generáció „gyerekességét”, hiszen nem arról van szó, hogy ez a korosztály nem tud felnőni, hanem hogy nem akar - és ez óriási különbség.
     

Általánosságban a cégeknek:

  • le kell vetkőzni azt a rutint, hogy automatikusan fiatal munkavállalót keresnek egy új vagy megüresedett pozícióba.
  • a szinte másodpercenként új információhoz szokott Y generáció számára érdemes lehetőséget biztosítani a cégen belül más munkaterületek kipróbálására, elsajátítására is.
  • attól, hogy a Facebookot használjuk, még nem leszünk az Y generáció tagja. A toborzáshoz ma már gyakorlatilag elengedhetetlen közösségi oldalt használva ezért mindenképpen figyeljünk arra, hogy a tartalom és az üzenetek megfogalmazása is a korosztály nyelvezetével és vizuális világával valósuljon meg.

 

Na és...

A konferencia témáját elolvasva joggal vetődik fel a kérdés, hogy vajon milyen tanácsokat lehetne adni a munkaerőpiacon hamarosan legnagyobb számban jelen levő Y generációnak, hogy boldogulni tudjon a X generációval. De erről – legalábbis ezen a konferencián – egy szó sem esett. Ennek van egy olyan üzenete, mintha az örökké gyereknek megmaradó Y generáció kezelése lenne az egyetlen megközelítési módja ennek a kérdésnek...

generációk