Új sávot nyit meg, és nyújtott gyorsítósávot vet be az illetékes minisztérium.
Rendelettel igyekszik enyhíteni az útfelújítások miatt kialakult jelentős dugókat az M0-ás déli térségében az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).
Az ITM közleménye szerint a Hárosi Duna-hídon a munkaterület mellett az M1 autópálya irányába az eddigi kettő helyett három forgalmi sáv segíti majd a közlekedőket.
A Csepel szigetről az M1-es autópálya felé három sávot alakítanak ki olyan módon, hogy az eddigiekhez képest szűkített és keskenyebb sávokon haladhatnak majd az autósok.
A Soroksári Duna-hídon a keresztmetszeti kialakítás nem teszi lehetővé újabb forgalmi sáv kijelölését, itt a terelés előtt a Csepel-szigetről felhajtók besorolását az autóút forgalmába a megszokottnál lényegesen hosszabb gyorsítósávok kiépítésével fogják segíteni.
Az ITM elemzéséből többek közt az is kiderül, hogy a halásztelki csomópontban az M0 déli szektorának 2x3 sávra történő bővítésekor még naponta 66 ezer jármű közlekedett, ám 2018 májusára ez a szám 120 ezerre nőtt. "A néhány év alatt megduplázódott forgalmi terhelés nagyban hozzájárult a szokásosnál is tartósabb torlódásokhoz" - érvel az ITM.