2024.11.21, Csütörtök

Minden korábbinál többen és többet költünk online kuponokra

MTI

2018.08.06. 16:03

A piac forgalma idén akár a 13 milliárd forintot is elérheti, átlagosan 12 ezer forintot költünk el vásárlásonként.

Idén várhatóan mintegy 13 milliárd forint lesz a teljes online bónuszos-kuponos piac közvetített forgalma - közölte a Bónusz Brigád hétfőn. A forgalom 2011-ben (az indulás utáni első teljes évben) 3,5 milliárd forint volt, 2014-ben elérte a 10,2 milliárdot. Ebből a Bónusz Brigád 2011-ben 1 milliárd, 2014-ben 2,7 milliárd forintot ért el, míg idén várhatóan több mint 4 milliárd forintos forgalomra számítanak.

A Bónusz Brigád 8 év alatt már több mint 30 milliárd forintot spórolt meg a vásárlóinak - mondta a közlemény szerint Kaprinay Zoltán ügyvezető, a cég egyik alapítója.

A Bónusz Brigád adatai szerint

míg az első 4-5 évben a piac 50-90 százalékos kedvezményekkel működött, ma már a 60 százalékos engedmény is soknak és ritkának számít. Ennek elsősorban az az oka, hogy a 2008-as válságot követően jó ideig a vevők csak azt nézték, mennyi pénzt spórolhatnak meg a kuponos oldalakon keresztül, míg napjainkban már a minőség és a különlegesség számít, és ezért a 60 százaléknál nagyobb kedvezmény már inkább ijesztő, mint vonzó.

 

Újabb korosztályok is beléptek a piacra, egyre többet költenek

Változott a vásárlók korösszetétele is: míg kezdetben, 2010 szeptemberében szinte kizárólag a 25-49 évesek látogatták a kuponos oldalakat, addig mára 10 százalék körülire nőtt a 18-24 évesek aránya, illetve 20 százalékot tesz ki az 50 év fölöttieké.

2011-ben az átlagos kosárérték 8000 forint volt, 2018-ban pedig már több mint 12 ezer forint. Jellemző az is, hogy minél idősebb valaki, annál többet költ: a 18-24 évesek átlagosan 5500 forintért vesznek szolgáltatást, illetve 3900 forintért terméket, és 32.000 forintért utazási lehetőséget. A 25-49 évesek ugyanerre 6400 forintot, 5400 forintot és 36.000 forintot, az 50-64 évesek sorrendben már 6900 forintot, 6400 és 40.000 forintot költenek, a 65 év felettiek pedig átlagosan 6200 forintért vesznek szolgáltatást, 5800 forintért terméket, és több mint 42.000 forintért utazást.

 

Már 3,5 millió magyar vásárolt az interneten

A Bónusz Brigád nyereséges, az idén az első hat hónapban 47,7 millió forint adózott eredményt ért el, míg tavaly ugyanebben az időszakban mintegy 15 millió forint veszteséget könyvelt el a végrehajtott jelentős fejlesztések miatt. Például az egész webes felületet újraírták, és bevezették a felhasználók személyre szabott elérését, így a cég vásárlói csak akkor kapnak levelet, ha van olyan új ajánlat, ami érdekelheti őket, és amelyik érvényes akkor, amikor a levelet olvassák.

A GKI Digital adatai szerint azoknak a magyaroknak száma, akik legalább egyszer már vásároltak interneten, eléri a 3,5 milliót. Ebből 1,8 milliónyian már kerestek fel kuponos oldalt is, ahol regisztráltak, de nem mindegyikük vásárolt. A Bónusz Brigád felületein eddig 1,5 milliónyian regisztráltak és 600 ezren vásároltak.

A vásárlás gyakorisága változó, terméket hetente vesznek az emberek, szolgáltatást 1-2-4 havonta, utazást pedig fél, egy évente. A magyarországi vásárlók kétharmada nő, és ez világszerte így van. A vevők a bónuszok 27 százalékát ajándékba veszik.

A magyarországi internetes kuponos kereskedelem 2010-ben indult a Bónusz Brigád megalapításával és piacra lépésével. A következő évben már több mint 130 kuponos weboldal működött az országban, hasonló megjelenéssel és tartalommal. Napjainkban azon cégek száma, amelyik termék, utazás és szolgáltatás szegmensben is jelen van, nem több tucatnyinál, miközben nagyon sok speciális, csak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra fókuszáló kuponos oldal van. A legnagyobb piaci verseny az utazási szolgáltatások területén van.

Gazdaságinternetes vásárlásvásárláskedvezmény