2024.12.08, Vasárnap

Budapesten nyílt meg Európa első okos hotelje

turizmus.com

2018.03.16. 19:14

Szinte személyzet nélkül üzemel. Ha úgy tetszik a vendégnek, senkivel sem kell érintkeznie, és sorba állás nélkül jelentkezhet be.

Két év informatikai fejlesztés és építkezés után Budapesten megnyílt Európa első négycsillagos színvonalú, teljes egészében a vendég okostelefonja által vezérelt okoshotelje. A turizmus.com beszámolója szerint a 40 szobás KViHotel a VII. kerület szívében, a bulinegyed közvetlen szomszédságában, egy egykori irodaházban kapott helyet a Nyár utca 32. szám alatt.

A szálloda a TMRW Hotels applikáció segítségével majdnem teljesen személyzet nélkül működik, szinte valamennyi funkciót a vendég a saját okostelefonja segítségével irányít a becsekkolástól a kijelentkezésig.


Még a recepciós is virtuális

A szállóvendégek minden szolgáltatást néhány gombnyomással vehetnek igénybe. A vendégek az alkalmazás segítségével (is) foglalhatnak szobát. Sorban állás nélkül, akár már érkezés előtt 48 órával bejelentkezhetnek, kiválasztva a számukra legszimpatikusabb emeletet és a szobát a három szobakategória közül (superior, deluxe, és junior suite). A telefon a Bluetooth kapcsolat révén egyben a szobakulcs is, késő éjszakai érkezés esetén pedig a vendég telefonja nyitja a szálloda főbejáratát. A TMRW alkalmazással vezérelhető a szobában a hűtés és a fűtés, és a vendég akár 10 000 kilométer távolságból is beállíthatja előre a szoba kívánt hőfokát az érkezése időpontjára.

A szálloda gyakorlatilag minimális saját személyzettel rendelkezik. Az alagsori, büféreggelit kínáló reggeliztető üzemeltetését kiszervezéssel oldották meg, csupán a – szintén okoseszközön adminisztráló és kommunikáló – housekeeping, valamint a bár személyzete a saját munkaerő. A vendégek eligazodását, étterem- és programajánlásokkal felmerülő, vagy egyéb kérdéseiket virtuális recepciósok válaszolják meg a nap 24 órájában.


A munkarendet is okosmódszer kezeli

A housekeeping munkáját leegyszerűsíti és optimalizálja a TMRW alkalmazás: a szobalányok munkarendjét egy előre megírt algoritmus szerint, az okostelefonjukra telepített TMRW HK alkalmazás szervezi, és a rendszer osztja ki számukra a teendőiket. Így a feladatokat leosztó okostelefon egyúttal munkaeszközzé is vált. Prioritást kap az a szoba, ahová aznap új vendég érkezik: a távozó vendég kijelentkezésekor a TMRW HK ennek a szobának a takarítását helyezi a takarítási lista elejére, és amint elkészül a szoba takarítása, a TMRW Hotels alkalmazás push-üzenetben értesíti is a szobát elfoglalni készülő és már bejelentkezett szállóvendéget, hogy lakóegysége beköltözhető.

Helyiszállodaberuházásokostechnológiaszálloda