A hiánypótló szálloda már a hivatalos megnyitója előtt beindult, az első hónapokban sikeresen felelt meg a speciális igényeknek.
Hivatalosan is megnyílt az ibis Styles Budapest Airport Hotel a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren. A hotel Magyarország első, közvetlen terminál összeköttetésű repülőtéri szállodájaként épült meg a Market Építő Zrt. kivitelezésében.
A 145 szobás szállodát a WING Zrt. 3,2 milliárd forintból építette és az Orbis Hotel Group, az AccorHotels kelet-európai stratégiai partnere üzemelteti.
Az egyik legfőbb sajátosságát az biztosítja szálloda a 2-es termináltól gyalogos távolságra, mintegy kétszáz méterre helyezkedik el, és egy fedett járda köti össze vele.
A létesítmény 135 fő egyidejű kiszolgálására képes étteremmel, borbárral, nyári terasszal, összesen 250 fős befogadóképességű konferenciatermekkel, gyereksarokkal és saját parkolóval jött létre. Az ötszintes, 5200 négyzetméteres szálloda belső tereit a repülőtér hangulatát idézve és a kor belsőépítészeti trendjeit követve alakította ki az építésztervező Aspectus Architect, Szerdahelyi László és Pesti József építészek közreműködésével.
Az ünnepélyes átadón Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter azt hangsúlyozta, eddig egy szűk keresztmetszet volt a budapesti repülőtér kapcsán a terminállal összekötött szálloda hiánya. Noah Steinberg, a magyar tulajdonú WING Zrt. elnök-vezérigazgatója megjegyezte, a reptéri szálloda javítja hazánk versenyképességét. „A szálloda az ország fontos kapuja a külföldről érkezők számára, befolyásolja az első benyomásukat az országról, ezt is figyelembe vették a beruházásnál” – fogalmazott a vezető.
Az ibis Styles Budapest Airport Hotel igazgatója, Palotai Csaba az első hónapok tapasztalatai közül kiemelte, hogy a vendégkör elsősorban nyugat-európai országokból (Franciaország, Németország, Nagy-Britannia, Olaszország, Spanyolország, Hollandia), valamint az Egyesült Államok vendégeiből tevődik össze, de jelentős a Magyarországról, Lengyelországból és Ukrajnából érkezők száma is.
„A hotel speciális elhelyezkedésére való tekintettel 04:00-tól reggelit, 6:30-tól este 23:00 óráig pedig meleg ételt kínál a vendégeknek” – mondta Palotai Csaba. A lokációnak köszönhetően főként az átlagosnál rövidebb, egynapos tartózkodások és foglalások a jellemzőek, az úgynevezett „walk in”, azaz előzetes foglalás nélkül betérő vendégek száma az átlagosnál magasabb. A hotel felkészült a váratlan helyzetek megoldására és nagyobb csoportok fogadására is: „előfordult már, hogy egy 140 fős, utazásukat megszakítani kénytelen társaság tért be szállodánkba, akiknek 40 percen belül meleg ételt szolgáltunk fel” – tette hozzá.
Az eddigi visszajelzések alapján a vendégek az elhelyezkedésen túl elsősorban a szolgáltatások minőségét és a személyzet attitűdjét kedvelik. A szobákon túl népszerűek a konferencia termek is, ahol különböző típusú rendezvényeknek biztosítottak már helyszínt, beleértve 80 fős gálavacsorát is.