A beruházás a Déli pályaudvar sinei fölötti átjárókkal az eddig elválasztott XII. kerület és I. kerület közötti közlekedést is megteremti.
Lezárult a Déli pályaudvar használaton kívüli területeinek fejlesztését célzó tervezői közbeszerzés. A Közbeszerzési Hatóság hirdetménye szerint az M-Teampannon Építészmérnöki Kft. nettó 980 millió forintos szerződéses értéken végzi el a sport és szabadidős célú beruházás tervezői feladatait.
A projekt a harmadik ütemét képezi a Testnevelési Egyetem átfogó fejlesztésének, melyről Gyetvai Árpád, a beruházásért felelős programiroda vezetője ebben az interjúban számolt be lapunknak. A cikkből kiderült, a harmadik ütemben 20 hektáros szabadidős övezet alakul ki Buda szívében, mely kiváltja a pályaudvar romos területeit, ugyanakkor nem korlátozza a vasúti közlekedést.
A most megjelent hirdetmény többek közt az alábbi épülő elemekről számol be a koncepciótervre hivatkozva:
Ugyanakkor a korábbi híreknek megfelelően mélygarázsok (298 személygépkocsi és 42 busz részére), támfalak, zajvédő elemek és gyalogos hidak is szerepelnek a tervek között. Utóbbiakra azért van szükség, mert a Déli pályaudvarhoz vezető sínek jelenleg teljesen elválasztják az I. kerületet (Naphegy) és a XII. kerületet (TE környéke): a térségben a Márvány utca és a Hegyalja út között nincs lehetőség az átkelésre.
A hirdetmény mindezek mellett a bontandó létesítményeket is részletezi. Eszerint vasúti műtárgyakat, vizsgáló peront, vágányokat, és felsővezetéket is kell bontani, valamint kármentesítést is kell végezni a majdani kivitelezőknek.