Indul a Fiumei úti vágányok korszerűsítése, mutatjuk, mire kell felkészülni az utasoknak.
Június végén számoltunk be arról, hogy jelentős villamosinfrastruktúra átépítési és korszerűsítési projektbe kezdenek a fővárosi VIII. kerületben a BKV Zrt. beruházásában. A Colas Alterra Zrt. kivitelezésében megvalósuló 2,3 milliárd forintos projektben most a Fiumei úti vágányok építkezése fog a forgalmat is érintve megvalósulni.
Az útvonalon ideiglenesen mindkét oldalon egy sáv lesz nyitott az autós közlekedésnek december közepéig a Népszínház utca és az Orczy tér között, illetve a 24-es villamos helyett pótlóbusz jár az Orczy tér-Keleti pályaudvar szakaszon. Szinten rövidített útvonalon jár a 28 és 28A, valamint a 37 és 37A villamos is, előbbiek az Új köztemetőtől az Orczy térig, utóbbiak az Új köztemető és a Magdolna utca között szállítanak csak utasokat. A kimaradó szakaszon, a Blaha Lujza tér és az Orczy tér között a 28-as jelű pótlóbusszal lehet utazni.
Emellett a Népszínház utca és a Magdolna utca torkolatát keresztező vágányokat külön ütemben építik át, így az egyik torkolat mindig le lesz zárva, és csak a másik lesz használható. A kivitelezés első ütemében a Magdolna utca torkolata helyett kell majd más útvonalakon közlekedni. Ezen felül a villamosokat pótló autóbuszok útvonala miatt a mellékutcák forgalmi rendjében is lesz változás.
A közlekedés-fejlesztési beruházásban többek között:
A fejlesztést követően megváltozik a 37-es villamos útvonala: míg korábban a Népszínház utca – Dobozi utca – Magdolna utca – Salgótarjáni úti pályán közlekedett, mostantól viszont a Népszínház utca – Fiumei út – Salgótarjáni út útvonalon jár majd. A Dobozi utcát is magába foglaló szakaszt a beruházás elkészültével a Baross utcai kocsiszín megközelítésére fogják használni. Mindezekkel együtt az érintett szakaszokat alkalmassá teszik arra, hogy a Combino-szerelvények is használhassák őket.