A buszok helyett közösségi parkot hoz a beruházás a Buda központi területén fekvő térre.
A Batthyány tér jelentős átalakításáról adott hírt az InfóRádió, melynek Nagy Gábor Tamás a budapesti I. kerületi polgármestere adott interjút. A politikus elmondta, az átalakítás fő célja, hogy a Buda központi területén fekvő tér buszvégállomás jellege megszűnjön.
„Ez egy szép, barokk hangulatú tér, szemben a Parlamenttel, és kicsit méltatlan, hogy buszok parkoljanak a tér közepén”
- emelte ki a polgármester.
A tervek szerint a buszok kikerülnek a térről. Ezt úgy oldanák meg, hogy a járművek a Duna part felőli részen állhatnak meg. A forgalomszervezés úgy módosulna, hogy a buszok a másik végállomáson várják meg az indulást, a Batthyány téren pedig csak érintsék a megállókat, és továbbhajtsanak.
Nagy Gábor Tamás közölte, a tervek már jóváhagyási szakaszban vannak. Ezek szerint a tér közepén modern, de a hangulathoz illeszkedő, nagy közösségi park jön létre díszburkolatokkal, kiemelve az ott található értékeket, szobrokat.
Hozzátete, a tér átfogó felújítása a jövő év tervei között szerepel. A projektet a fővárosi önkormányzattól kapott támogatással és saját erőből, valamint lehetséges, hogy kormányzati támogatással is finanszírozzák.
Úgy ismeri Zala útjait a májusi Hónap Mérnöke, Pék János, ahogy talán senki. A DUNA GROUP főépítésvezetőjével a ZalaZONE építése kapcsán egy mérnöki pálya legfontosabb sarokpontjairól, szülőföldhöz kötődésről és az ország egyik legizgalmasabb útfejlesztéséről is beszélgettünk.
Úgy ismeri Zala útjait a májusi Hónap Mérnöke, Pék János, ahogy talán senki. A DUNA GROUP főépítésvezetőjével a ZalaZONE építése kapcsán egy mérnöki pálya legfontosabb sarokpontjairól, szülőföldhöz kötődésről és az ország egyik legizgalmasabb útfejlesztéséről is beszélgettünk.