A déli szakasz után már a középsőn is megkezdődtek a munkálatok, délen a Strabag-csoport, a centrumban a Swietelsky Építő Kft. dolgozik az állomások fejlesztésén.
Az utóbbi időben többször is beszámoltunk az M3-as metró munkálatairól. Most arról érkezett hír a beruházó BKV Zrt.-től, hogy 3-as metróvonal rekonstrukciós munkálatai jelenleg a tervezett ütemezés szerint haladnak a rendkívüli járványügyi veszélyhelyzet ellenére is.
A három részre osztott M3-as óriásprojektben az északi szakaszt már átadták, míg a Kőbánya-Kispest megállótól a Népligetig tartó részen a Strabag-csoport dolgozik a megállókon tavaly április óta, illetve szintén zajlik a sínek felújítása is. A BKV mostani közleményében általánosan is, de javarészt a déli szakaszról kommunikált.
A Nagyvárad tértől és Lehel térig a hónap elején már megkezdődött a helyszíni munka is két állomáson: itt a Swietelsky Építő Kft. éleszti újjá a 40 éves megállókat. Ahogy megírtuk, már az év eleje óta készültek a feladatra, illetve most már lezárták az Arany János utcai és Ferenciek tere megállókat is, ahol folytatódnak az eddig hétvégente végzett, átépítéshez szükséges felmérési munkák és a kezdeti bontási/építési folyamatokban is történtek már előrelépések.
A felújításon dolgozók védelme érdekében az alagútban és az állomásokon területileg széthúzott munkavégzés zajlik, a szűkebb üzemi helyiségekben pedig alaposan átgondolt munkaszervezés mellett folytatódik a korszerűsítés
– derül ki a beruházó közleményéből.
A déli szakaszon Kőbánya-Kispest metróállomásnál az új sínpárok már a helyükre kerültek, és hamarosan befejeződik - a vonatok elektromos ellátását biztosító - úgynevezett harmadik sín burkolatának szerelése is. Mint írták, a legfontosabb új berendezések - légkezelők, főszellőzők, vízköddel oltó berendezések - már a helyükön vannak. Itt a jelenlegi ütemterv szerint, az elektromos bekötések után, a nyár végén kezdődhetnek el a tesztelési folyamatok.