2024.11.23, Szombat
Zöld lámpát kapott a Dél-Budát, Csepelt és Dél-Pestet összekötő híd
Látványterv: Fővárosi Önkormányzat

Zöld lámpát kapott a Dél-Budát, Csepelt és Dél-Pestet összekötő híd

magyarepitok.hu, MTI

2020.03.02. 10:22

Az új kapcsolat a túlzsúfolt a Könyves Kálmán körút-Rákóczi híd útvonal és a belvárosi hidak terhelését is enyhíti. A Lánchíd felújításához és a déli körvasút fejlesztéséhez szükséges megállapodás is megszületett.

Az októberi önkormányzati választás óta második ülését tartotta a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) Budapesten. „Az ülésen létrejött a megállapodás a főváros és a kormány között arról, hogy a távlatban megépítendő Albertfalvi hídhoz képest a Galvani híd megépítése élvezzen prioritást” – derült ki Vitézy Dávid közösségi posztjából. Ezzel eldőlt, hogy következő új dunai hídként a Rákóczi hídtól délre fekvő, Dél-Buda, Csepel, Dél-Pest összeköttetését biztosító Galvani híd épül meg.


Elsősorban az Erzsébet hídnak segíthet

A Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója a bejegyzésben emlékeztet,

Budapest új hídja, valamint a hozzá csatlakozó körút a belváros elkerülésével köti majd össze a fővárosba nyugatról és délkeletről befutó főútvonalakat, autópályaszakaszokat.

„Az új kapcsolat tehermentesíti a túlzsúfolt a Könyves Kálmán körút - Rákóczi híd útvonalat” – hangsúlyozta a korábban a Budapesti Közlekedési Központot (BKK) négy éven át irányító szakember. Arra is kitért, hogy az új átjáró a belvárosi hidakról is jelentős forgalmat vehet le, közülük első sorban az Erzsébet hídról.

A Galvani híd tervpályázatának győztesét 2018 áprilisában hirdették ki. "A tervpályázatban a közlekedési szakértői munkacsoport vezetőjeként vehettem részt, szerintem kiváló terv győzött. Ezért is örülök, hogy a híd és a kapcsolódó utak tervezését a Budapest Fejlesztési Központ és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. folytathatja a döntés nyomán" - fogalmazott Vitézy Dávid.


Lezárult a vita, jöhet a Lánchíd fejlesztése

Az FKT ülésén számos további jelentős fejlesztésről született egyetértés a kormányzat és a főváros vezetése között. Ennek megfelelően többek közt

  • megtörténik a HÉV vonalak teljes felújítása, a csepeli-ráckevei vonal Kálvin térig való meghosszabbítása, valamint az északi és déli HÉV vonalak Duna alatti összekötésével az ötös metró megépítése.
  • a kormány hatmilliárdos támogatását a főváros csak a Lánchíd felújításra használhatja fel, a Váralagút és a pesti villamosaluljáró felújítását halasztják, ezzel a Lánchíd felújításához szükséges összeg teljes egészében rendelkezésre áll, a vita lezárult;
  • egyhangú támogatást kapott a déli körvasút fejlesztése is, melynek lényege, hogy Kelenföld és Ferencváros között több, gyakrabban közlekedő vonat, felújított és teljesen új állomások szolgálják keleti és nyugati irányban az elővárosokból Budapestre járókat.
HelyihídépítésNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Budapesti Fejlesztési Központ (BFK)