Fontos, hogy a Budapesten és az agglomerációban tervezett állami fejlesztések a lehető legjobban kiszolgálják a kerékpárosok igényeit, ezért a Budapest Fejlesztési Központ és a Magyar Kerékpárosklub egy nemrég aláírt együttműködés keretében rendszeres szakmai egyeztetéseket és közös kutatásokat tervez.
Együttműködési megállapodást kötött a a fővárosi és agglomerációs kerékpáros beruházások területén a Budapest Fejlesztés Központ (BFK) és a Magyar Kerékpárosklub között. A kormányzati és a civil szervezet közös célja az, hogy
elindításával elérjék: Budapest és térsége állami kerékpáros fejlesztései a lehető legjobban szolgálják ki a kerékpározni vágyók igényeit.
A Budapest Fejlesztési Központ részéről Vitézy Dávid vezérigazgató, a Magyar Kerékpárosklubtól pedig Kürti Gábor írta alá a megállapodást, amelynek keretében
a Kerékpárosklub szakmai és lakossági észrevételek alapján javaslatokat tehet, véleményezheti a Budapest Fejlesztési Központ infrastruktúra-fejlesztési projektjeinek kerékpározást érintő részeit.
A koronavírus-járvány tanulságai is igazolták, hogy a kerékpározás fenntartható, megfizethető, valós alternatívát jelentő egyéni közlekedési forma. Kiemelt cél tehát a magas színvonalú, a kerékpárosok igényeire szabott infrastruktúra megteremtése, nemcsak a belvárosi, hanem az agglomerációs közlekedésben is.
A Budapest Fejlesztési Központ által koordinált állami beruházások, HÉV- és vasútfejlesztések ehhez jelentős mértékben hozzájárulhatnak.
A felek a kerékpárosbarát útvonalak és kerékpárparkolók kialakításán dolgozhatnak együtt, de a megállapodás lehetőséget teremt szakpolitikai javaslatok, Budapest várostérségét érintő stratégiák közös kidolgozására, kutatások, forgalomszámlálások végzésére, szemléletformáló kampányok, oktatóprogramok szervezésére is.
Az együttműködés első terepe az új Duna-híd és kapcsolódó úthálózata, ahol Budapest eddigi legjobb, széles, kiemelt, teljes értékű, kétoldali kerékpáros főútvonalát szeretnék megvalósítani – ennek tervezésében a két szervezet már el is kezdte a közös munkát.
A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.