32 milliárd forintot biztosít az állam a kötöttpályás projektek előkészítésére.
A 2021-2027-es uniós pénzügyi ciklusban várhatóan jelentős pénzösszegeket hívhat le Magyarország vasútépítésre. Ennek sikeres lekötése érdekében 32 milliárd forintot különített el az állam: a Budapest Fejlesztési Központ (BFK), a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF), illetve a GYSEV és a MÁV gondoskodik majd a megfelelő előkészítésről - derül ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium sajtóközleményéből.
Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a kötöttpályás fejlesztésekről elmondta: a következő években várhatóan a korábbinál jelentősen több támogatáshoz férhet hozzá Magyarország társfinanszírozási keretekben.
"Magyarország számára összesen akár 2000 milliárd forint is rendelkezésre állhat vasúti beruházásokra"
- mutatott rá.
Szavaiból kiderült: ennek a 32 milliárd forintnak a felhasználásával a keretösszeg közel felét leköthetik a magyar szervezetek akár már 2022 elejére is.
A tájékoztató szerint a 32 milliárd forintot biztosító döntéssel megkezdődhet
Emellett a Kis-Gellért hegyi alagút átépítése után a jövőben a Déli pályaudvarról emeletes motorvonatok közlekedhetnek majd Székesfehérvár és Tatabánya-Győr, a nyári idegenforgalmi főszezonban pedig a Balaton felé is.
A forrás odaítélésével elkészülhetnek az alábbi fejlesztések tervei is
Végül pedig a Szeged-Makó vasúti elővárosi közlekedés vonzerejét a megújuló vasúti pálya mellett
vegyesforgalmú Tisza-híd megépítése növelheti.
Villamosítási projektek előkészítésére is jelentpős összegeket szánnak: a Szombathely-Kőszeg és a Zalaszentiván-Nagykanizsa vasútvonalak is fejlődhetnek majd. Emelett ezeken a vonalakon is várható villamosítási fejlesztés:
A tervek szerint a Pusztaszabolcs-Gyékényes, a Pusztaszabolcs-Pécs-Eszék és a Székesfehérvár-Nagykanizsa-Gyékényes vasúti hálózatok egyes szakaszai is fejlődés elé nézhetnek.