A belvárosi szakasz összes állomását átvette a hétvégén a SWIETELSKY, újabb helyszíneken vált nagyobb fordulatszámra a munka. Már üzemelnek a pesti fonódó villamos első ütemének járatai is a pótlóbuszok mellett.
Folyamatosan képriportokkal számolunk be a fővárosi M3-as metróvonal felújításának középső szakaszáról, melynek állomásait a SWIETELSKY Kft. építi át és modernizálja. Nemrég átadták a mintegy másfél év alatt felújított déli egyharmadot (Népliget-Kőbánya-Kispest), melynek állomásait a STRABAG Építőipari Zrt. kivitelezte. Ugyanez a cég végezte el az állomásokon a munkát az elsőként átadott északi szakaszon is (a metró vasúti részei és a megállói rekonstrukcióját eltérő vállalatok végzik el a beruházás során végig).
Miután szombaton lezárták a középső (Lehel tér-Népliget) ütemet, itt a legmélyebben elhelyezkedő belvárosi szakasz állomásain a SWIETELSKY Építő Kft. nagyobb fordulatszámra kapcsolhat. A cég tavasszal már átvette a Ferenciek tere és az Arany János utcai állomásokat, ahol így már fél éve dolgoznak. Ezt követően júliusban a Semmelweis Klinikákat és a Corvin-negyedet is lezárták, illetve a Nyugati téri állomás egyik mozgólépcsőjének területét is. Emellett a Deák térnél is nagy ütemben folyik a munka az akadálymentesítéshez szükséges liftakna és alagút kialakításán már hosszabb ideje.
Így a belvárosi állomások munkálatait már a déli szakasz modernizálásával párhuzamosan elkezdték, hogy a nagyszabású munkát minél nagyobb hatékonysággal megvalósíthassák.
Erre a SWIETELSKY már az év első felében elkezdte a felkészülést, erről a cég egyik vezető szakemberével, Áprily Krisztiánnal beszélgettünk.
A felújítás alatti forgalmi változásokról ebből a cikkünkből tájékozódhatnak (várhatóan 1,5 évig lesz érvényben ez a menetrend), illetve érdekesség még, hogy a szakasz metrópótlásához készült el a pesti fonódó villamos fejlesztésének első üteme, melynek során lehetővé tették, hogy a Keleti pályaudvartól a Jászai Mari térig járjanak a villamosok.
Már a metró kábelhálózatának feltárása is külön feladatot jelentett (egy 40 éves rendszerről van szó), erről videót is készítettünk és cikkünket is elolvashatják. A munkálatok a lezárt állomásokon bontásokkal kezdődtek: a fejlesztés logisztikája is látványos volt speciális metrószerelvényekkel és precíziós darumunkával szállították el a több tonnás mozgólépcső-szerkezeteket és a többi bontási terméket. Több helyen már a szerkezeti munkákba is belekezdtek.
Az immár a középső szakasz lezárásával járó beruházásról érdeklődőknek ajánljuk az állomások tervezéséről a PARAGAM Stúdió tervezőiel készített interjúnkat, a munkák előrehaladásáról (többek között) pedig legutóbb az októberi Hónap Mérnökével, Vas Gábor SWIETELSKY-projektvezetővel beszélgettünk. A projekt folyamatos előrehaladásáról pedig továbbra is képgalériákkal, újabb interjúkkal és videókkal számolunk be.