2024.04.25, Csütörtök
Kerékpáros fejlesztéseket hoz Dél-Budára a körvasút fejlesztése: a fővárosiak véleményét várják
Budapest Fejlesztési Központ

Kerékpáros fejlesztéseket hoz Dél-Budára a körvasút fejlesztése: a fővárosiak véleményét várják

Budapest Fejlesztési Központ

2020.11.20. 15:46

November 30-ig lehet kitölteni a Déli Körvasút környezetének fejlesztésével kapcsolatos kérdőívet. A fejlesztésnek köszönhetően a Budaörsi úttól a Kopaszi-gátig tartó kerékpáros-gyalogos zöldfolyosó jöhet létre, és az új biciklis tengellyel kapcsolatban az érintettek véleményét is megkérdezik.

Hirdetés

A Déli Körvasút fejlesztésének köszönhetően a főváros déli részén a vonatok a jelenleginél háromszor sűrűbben és több irányból érkezhessenek és haladhassanak tovább. Tízpercenként futnak majd be a szerelvények a budai agglomeráció három régiójából – a tatabányai, a székesfehérvári és a pusztaszabolcsi vonalról – és Pesten is három irányba folytathatják majd útjukat az Élessarok érintésével Pécel, Gyömrő és Kőbánya-Kispest érintésével Ferihegy-Monor felé.

 

 

A fejlesztésért felelős Budapest Fejlesztési Központ célja továbbá, hogy a Déli Körvasút kibővítése komplex városi fejlesztésként valósuljon meg.

A vasúti közlekedés fejlesztése mellett annak környezete is teljesen megújul, a Budaörsi úttól a Kopaszi-gátig tartó rendezett, jó minőségű, fásított, parkosított környezetben haladó kerékpáros-gyalogos zöldfolyosó jön létre.

A fejlesztésnek köszönhetően egy új,

a Hamzsabégi úttól a Rákóczi hídig tartó összefüggő kerékpáros főútvonal is létrejöhet, amely csatlakozik a budai felső rakparton futó kerékpárúthoz.

A vasút átépítése során, a keresztirányú kapcsolatok javítása érdekében több helyen új áttöréseket hoznak létre,

ahol gyalog és kerékpárral is át lehet majd kelni a vasút alatt a lakóterületek között.

Az Infoparknál készülő Nádorkert megállónál szintén a vasút alatt lehet majd átkelni és a megállóban kerékpáros tárolókat is kialakítanak majd. A Duna mellett egy másik fontos kerékpáros út is halad: ezt a budai fonódó villamossal együtt vezetik majd át a mainál tágasabb megoldással a vasút alatt, és innen lehet majd tovább haladni biciklivel délre.

A Rákóczi hídon Pestről érkező biciklisek is új lehetőséget kaphatnak: arra, hogy

a Rákóczi híd lehajtója alatti átvezetéssel a vasút mentén új kerékpáros-útvonalon a egyenesen a Fehérvári út és a Bartók Béla út felé folytathassák útjukat és ne csak a jelenlegi nyomvonalon visszakanyarodva, a rakparti kerékpárutat érhessék el.

 

Így mondhatják el részletesen a véleményüket a fővárosiak

A Budapest Fejlesztési Központ és a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. honlapot indított és a tájépítészeti tervezés megkezdése előtt online kérdőívben kérik az érdekeltek véleményét arról, milyen tartalommal gazdagodjon a Körvasút környezete és milyen legyen pontosan a kerékpáros infrastruktúra.

A Déli Körvasút környezetének rendezésére a közösségi tervezést több lépcsőben zajlik majd. Elsőként a legérzékenyebb, a lakóövezetbe legjobban beépült budai szakasz funkcióinak általános környezetrendezési tervezése indul meg, az ezzel kapcsolatos kérdőív kitöltésére van lehetőség. A második körben már a konkrét, a vasút környezetével összefüggő közösségi tervezési döntésekben lehet majd véleményt alkotni.

A www.delikorvasut.hu honlapon az érintett terület szakaszokra, csomópontokra osztva ismerhető meg. A kitöltők egyenként értékelhetik ezeket, minden egyes területnél részletesen elmondhatják, az adott helyen szóba jöhető fejlesztések, funkciók közül melyiket mennyire támogatják vagy ellenzik. A kitöltésre november 30-ig van lehetőség, és körülbelül húsz percet érdemes rászánni. A közösségi tervezés második körében már a konkrét környezeti tervezési döntésekben mondhatnak majd véleményt a kérdőívet kitöltők.

A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.

HelyikerékpárútBudapesti Fejlesztési Központ (BFK)Déli körvasút