A vasútvonal felett átívelő kétsávos felüljáró által számottevően csökkenni fog a reggeli és délutáni forgalmi csúcsokban a várakozási idő.
Véglegesen forgalomba helyezték Gödöllőn a Köztársaság úti felüljárót – derült ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleményéből.
Az új különszintű kereszteződés a Budapest – Hatvan vonalszakasz korszerűsítésének részeként épült meg.
A gödöllői vasútállomás szomszédságában az eddigi szintbeni útátjárót kiváltva 143 méteres hosszúságú hídszerkezet jött létre a Swietelsky Vasútépítő Kft. munkájával.
A Rákos–Hatvan vasútvonal fejlesztése során
A gödöllői felüljárónál tartott sajtóbejárásán kiderült, 2020 decemberében már ideiglenesen engedélyezték a felüljárón a közúti forgalom mellett a gyalogos és kerékpáros forgalmat is. A felüljáró végleges forgalomba helyezése pedig idén májusában történt meg.
A projekt jelentőségét az adja, hogy a vasútvonal felett átívelő kétsávos felüljáró által jelentősen csökkenni fog a reggeli és délutáni forgalmi csúcsokban a várakozási idő.
Gödöllőn emellett korszerű és akadálymentes állomási környezet, (amely magában foglal egy buszfordulót és P+R parkolót), új állomási felvételi épület, üzemi épület és HÉV üzemi épület került megvalósításra. Kiépült az új térvilágítás, szélesebb magasperonok, utastájékoztató berendezés, aluljárók, liftek, új perontetők létesültek. A HÉV végállomás is teljesen megújult és beintegrálódott a nagyvasúti állomásba.
A közlemény a Budapest-Hatvan vonalszakon zajló teljes beruházásra is kitekintett, eszerint a szakasz mind a 13 állomása és megállóhelye megújul, továbbá egy új megállóhely létesül Akadémiaújtelep néven.
A beruházás keretében 2021 őszére 53 kilométernyi kétvágányú vasúti pálya épül át Rákos és Hatvan állomás között. A felújításnak köszönhetően megszűnnek a sebességkorlátozások a vonalon, a vonatközlekedés sokkal stabilabbá válik. A teljes szakaszon új, elektronikus biztosítóberendezés és vonatbefolyásoló rendszer épül.
Az eseményen Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese jelezte, a gödöllői vasútállomáson az utasforgalmi épületet néhány hete átadták, és az egyetemi oldalon látható akadálymentesítést leszámítva a különböző munkálatok már befejeződtek. „Az egyetemi oldal rendezésére is sor kerül nyár közepéig” – tette hozzá.
Vécsey László, a térség országgyűlési képviselője azt hangsúlyozta, hogy Gödöllőnek és a térségének a vasúti elérhetősége a rekonstrukciónak köszönhetően a XXI. század színvonalára ért. „A beruházás a térség közlekedési hálózatfejlesztésének az első nagy volumenű lépése, amit soron követ a HÉV-vonal rekonstrukciója és a közúti kapcsolatok térségi szintű megújítása” – hívta fel a figyelmet a politikus.
Az építkezés vagy felújítás számtalan döntés meghozataláról szól, az egyik leginkább kritikus pont pedig az otthonunk stílusának megtalálása. Különösen akkor, ha több irányzat tetszik, vagy bizonytalanok vagyunk. Az olyan részletek esetében, amelyek meghatározóak az összkép szempontjából, illetve évtizedekig velünk maradnak, rendkívül fontos, hogy jól döntsünk. Ilyen a tető is, ami nagymértékben befolyásolja az épület megjelenését. Modern minimalizmus vagy klasszikus külcsín? A Terrán sík tetőcserepeinek letisztult vonalvezetése és gazdag színpalettája széles spektrumon teszi lehetővé a legmegfelelőbb modell kiválasztását. A Zenit Max és Rundo termékcsaládokkal a legmagasabb színvonalon valósíthatók meg a tetőálmok.