A Strabag munkájával megújul, és a jelenleginél élhetőbb lesz a pesti Duna-part belvárosi szakasza.
Korábban már beszámoltunk róla, hogy megújul a pesti alsó rakpart Kossuth tér és Margit híd közötti része. A munkálatokat a Strabag-csoporthoz tartozó STR Mély- és Magasépítő Kft. végzi, alvállalkozóként pedig a Strabag Általános Építő Kft. is részt vesz kivitelezésben.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) keddi közleménye szerint a június elején kezdődött munkák jól haladnak, és a megújult Idősebb Antall József rakpart ezen szakaszát idén év végén vehetik birtokba a fővárosiak.
Az Idősebb Antall József rakpart Parlament és Margit híd közötti szakaszának átépítésével egybefüggően sétálhatóvá válik a Duna partja.
A projektnek köszönhetően megszűnnek a kihasználatlan burkolt felületek, amelyek feleslegesen foglalják a Duna melletti értékes közterületeket. A lépcsős partfal megmarad, a Markó utcai rámpa támfala azonban beljebb kerül.
A világörökségi védett látkép nem sérül, sőt az új járdának köszönhetően séta közben gyönyörködhetnek majd a dunai panorámában a fővárosiak.
Mindemellett zöldebbé válik a partszakasz, a frissített terveknek köszönhetően 35 talajkapcsolatos fát ültetnek a beruházás során.
A BKK tájékoztatása szerint ütemtervnek megfelelően haladnak a munkák:
elkezdődött az új támfalat tartó 8 méteres cölöpök lefúrása egy 76 tonnás cölöpdaru segítségével, befejeződött az új, mintegy 540 méter csapadékcsatorna lefektetése.
Végéhez közeledik a Dunába vezető lépcsősor felső kiegészítése. Az út új nyomvonala miatt szükséges gázkiváltási munkák rendben véget értek.
A RAK-PARK projekt a pesti Duna-part Kossuth tértől Fővám térig tartó szakaszának élhetőbbé tételét célozza meg.
A munka a tervek kiegészítésével és felülvizsgálatával kezdődik, a kivitelezés leghamarabb jövőre kezdődhet meg. A RAK-PARK projekt megvalósításában a főváros és a kormány, illetve szakcégeik, a BKK és a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) partnerként tekintenek egymásra.
A közbeszerzés kiírása előtt Budapest Főváros Önkormányzata, a BKK, illetve a BFK folyamatosan egyeztetett a műszaki tartalomról, emellett a rakpartok fejlesztésének kivitelezését, a beruházás lebonyolítását Magyarország Kormánya átvállalta a Fővárosi Önkormányzattól.
A projekt célja, hogy növekedjenek a városi parkjellegű zöldfelületek, és közelebb kerüljenek a városlakók a vízparthoz. A rakparton közösségi sportolásra szolgáló eszközöket, utcabútorokat, kerékpár- és gyalogos útvonalakat létesítenek.
Az első ütem az idősebb Antall József rakpart és a Március 15. tér, a második pedig délre, a Fővám térig valósul meg, ezeknek a tervezési közbeszerzése már folyamatban van.