A NIF Zrt. beruházásában megvalósuló vasúti Hídrekonstrukciós program keretén belül újabb három híd újult meg. A kivitelezést az A-Híd Zrt. végezte.
Legutóbb tavaly novemberben számoltunk be a Hídrekonstrukciós program I/3. üteméről, a 120a., Budapest – Újszász – Szolnok vasútvonal, Nagykáta – Újszász szakaszán található vasúti hidak felújítási munkálatairól. A projekt az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában valósult meg uniós és hazai forrás bevonásával. A kivitelezést az A-Híd Zrt. végezte el.
A Hídrekonstrukciós program eddigi, I/1. és I/2. ütemén belül összesen hat műtárgyat építettek át a 10-es és a 40-es számú vasútvonalon. Az I/3. ütem munkálatairól szerdán délelőtt tartott sajtótájékoztatót Tápiógyörgyén a NIF Zrt.
A beruházó tájékoztatása szerint a farmosi Hajta-patak híd, a tápiógyörgyei Tápió-patak híd és az Ilike-ér híd rekonstrukciója történt meg.
A program célja az érintett vasútvonalak szűk keresztmetszetű kialakításának megszüntetése, valamint a lokális sebesség- és tengelyterhelés korlátozások felszámolása.
Az átépítések a vasúti közlekedés – egy vágányon történő – folyamatos fenntartása mellett történtek.
A sajtótájékoztatón részt vett Czerván György, a térség országgyűlési képviselője, Farkas Sándor, az A-Híd Zrt. projektvezetője és Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője.
− Cikkünket folyamatosan frissítjük. −