2021.10.25, Hétfő
Indulhat a tervezés: ők felelnek a váci új Duna-híd előkészítéséért
Látványterv: vaci-naplo.hu

Indulhat a tervezés: ők felelnek a váci új Duna-híd előkészítéséért

magyarepitok.hu

2021.10.11. 11:02

Az UNITEF’83 és a Roden is szerepet kapott az új híd kialakításánál.

Hirdetés

Áprilisban jelent meg a váci új Duna-híd előkészítése érdekében közzétett ajánlati felhívás az uniós közbeszerzések honlapján. A jelentős hídberuházás a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. égisze alatt zajlik, és most kihirdették a nyertes tervezőket: az UNITEF'83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt., illetve a Roden Mérnöki Iroda Kft. készítheti el a hídhoz kapcsolódó

  • döntéselőkészítő tanulmányt,
  • tanulmánytervet
  • és környezeti hatástanulmányt.

Legalább 600 méter hosszú híd épülhet

Jelenleg csak egyetlen hídon lehet a Szentendrei-szigetre behajtani Tahitótfalunál. Ez a helyzet változhat meg az új híd segítségével, amely összekötné a szigeten keresztül a forgalmas M2-es autóút sződligeti csomópontját a 11-es főúttal.

Ugyanakkor a tanulmány "az összes számba jöhető, más átvezetési pontok vizsgálatára is kiterjedően készül mindkét Duna-ágon, a hajózhatósági-, árvíz- és vízbázis védelmi követelmények figyelembe vételével". A Duna főágán (ez a Vác térségében futó baloldali ág) várhatóan - az átkelés helyétől függően – minimálisan

600 méter szerkezeti hosszúságú és a hajózási paramétereknek megfelelő, minimálisan 120-180 méteres hídnyilásokkal épített hídszerkezet előkészítése szükséges.

Emellett vizsgálandó a Tahi kisági kapcsolat a 11-es főútig.

 

A kapcsolódó úthálózat 16 kilométeres lesz

Mindkét Duna-ágon legalább 2-2 átvezetési ponton végzendő geotechnikai fúrásokkal is meg kell alapozni az átkelési hely megválasztását. Hidanként legalább három különböző hídszerkezet vizsgálata alapján kell javaslatot tennie a tervezőknek, majd ezeket a kapcsolódó úthálózati nyomvonallal együtt bemutatni.

A szakasz tervezett hossza körülbelül 16 kilométernyi új, egybefüggő út – a szükséges körforgalom és/vagy útcsatlakozás kialakításának vizsgálatával, alternatívák feltárásával a Szentendrei-Dunaág keresztezésére is.

"Az optimális forgalmi hálózati szerep, az érzékeny környezeti körülmények és a kerékpárúti hálózatba kötés szem előtt tartása" egyaránt fontos szempont a tervezés során.

VácHelyihídépítésM2-esNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Új Duna-hídUnitef-83 Zrt.11-es főútRODEN Mérnöki Iroda Kft.