A fejlesztéssel az M7-M0-s megközelítése sokkal könnyebbé vált az agglomerációs városból.
Befejezte a Budapest vonzáskörzetébe tartozó egyik legnagyobb város, Érd közlekedésének fejlesztését a SWIETELSKY Magyarország Kft. Ahogyan márciusban megírtuk, az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában megvalósult kivitelezés egy tágabb program része volt, amely keretén belül a Budapestre vezető M7-M0-s autópályához való közlekedést fejlesztették a Törökbálinti úton.
A közelmúltban lezajlott, közel nettó 681 millió forint értékű projektelemben a SWIETELSKY Magyarország Kft. az Érd, Törökbálinti út (8103 j. út), Iparos út – Folyondár utca közötti, közel egy kilométeres szakaszt építette át, valamint jelzőlámpás csomópontot is kialakítottak a Folyondár utcánál. A projekt az Iparos úti körforgalom (kis templom) és a Takács utca között zajlott.
Mihalkó Tamás projektvezetőtől megtudtuk: a SWIETELSKY Útépítési Üzletág Közép-Magyarországi Főmérnökségének kivitelezésében a projekt során
A teljes hosszában, mintegy 900 méteren megújult a kopóréteg, lokális pályaszerkezet cserék történtek, illetve két buszperont építettek át buszöblök létesítésével.
A meglévő csomópontot osztályozós, jelzőlápás csomóponttá építették át, ahol végig térkő burkolatú járda készült a bal oldalon, a meredekebb szakaszoknál nyújtott belépőjű lépcsőkkel.
4 db gyalogos átkelőt építettek: a Törökbálinti úton a buszmegállóknál; a Törökbálinti úton a jelzőlámpás csomópontban; a Szövő utcán a jelzőlámpás csomópontban, valamint a Törökbálinti úton a Takács utca/Tiszafa utcánál.
A T1 és T2 támfalak esetén lépcsőt is létrehoztak a szakasz elején található iskolánál, ugyanitt termésköves rézsűburkolat készült. A T3 támfal egy cölöpfalas alapozású vasbetonszerkezetes támfal, ahol a bal oldalon a járda szélességével, a jobb oldalon pedig egy sávval szélesedett a meglévő töltéskorona.
A megvalósíthatóság érdekében az eredetileg 4 m magas szögtámfalat át kellett tervezni. Helyette egy olyan szerkezet valósult meg, amely egy 5 ill. 6 méteres cölöpfalból, egy 0,8 méter magas cölöpösszefogó gerendából és egy 1,7 méter magas felmenő falból áll. A korábbi tervekkel egyezően a támfal felső, „látszó része” nem változott, az az útépítési keresztszelvényeknek megfelelő kialakítású. Csak a szerkezet alsó, "nem látszó" része módosult. A támfal állékonyságát cölöpfal biztosítja, amire a cölöpösszefogó gerenda és további vasbeton felmenő fal készült.
Mivel a támfal építésével érintett szakaszon jelentős a buszforgalom, ezért a munkálatokat a forgalom közlekedés fenntartása mellett kellett elvégezni.
Megvalósult továbbá: