Május 24-étől, szombattól a 73-as trolibusz új, meghosszabbított útvonalon, a Nyugati pályaudvar és a kőbányai Kápolna tér között közlekedik. A vonal meghosszabbítása tervezetten legalább szeptember végéig zajlik, és szorosan kapcsolódik a kőbányai trolihálózat-fejlesztés tesztüzeméhez, amelynek korábbi ütemeiben a 75-ös troli biztosított kényelmes eljutást és környezetbarát kapcsolatot a főváros belső területei, valamint a X. kerület központja között. A fejlesztés keretében a BKK módosítja a járat útvonalát a XIII. kerületben is, így a troli közvetlenül eléri a Lehel teret is. A hálózatbővítés tesztjének jelenlegi szakaszában is társadalmi egyeztetés indul, hogy a BKK közlekedési szakemberei észrevételeket kapjanak az új útvonalról és menetrendről.
A fővárosi trolibuszhálózat-bővítés kőbányai tesztüzeme május 24-én, szombaton újabb szakaszába lép: a 73-as trolibusz már a meghosszabbított útvonalán jár.
A tesztjelleggel meghosszabbított vonalon a 73-as trolibusz legalább négy hónapig
A járat a Kerepesi út–Pongrácz út–Kápolna utca útvonalon éri el kőbányai végállomását, a járművek a tesztelés alatt álló szakaszon részben önjáró üzemmódban, akkumulátoros hajtással közlekednek.
Mindehhez kapcsolódva a BKK társadalmi egyeztetést indít szeptember 15-éig, hogy az érintettek elmondják véleményüket, javaslataikat az új útvonalról és menetrendről. A végleges forgalmi rendet a BKK a X. kerületi önkormányzattal együttműködve alakítja ki, amit a beérkezett észrevételek alapján határoz meg, figyelembe véve a teszt alatt összegyűjtött forgalmi és üzemi tapasztalatokat is.
A változással párhuzamosan a 75-ös trolibusz ismét a tesztüzem előtt megszokott útvonalon, a Jászai Mari tér és a Puskás Ferenc Stadion M között közlekedik, ezért a 75A jelzés használata a jövőben már nem szükséges.
A kőbányai trolihálózat-fejlesztés tesztüzemének korábbi szakaszaiban a 75-ös troli járt hosszabb útvonalon a Jászai Mari tér és Kőbánya között. Az utasok és a szakemberek „éles” üzemben több útvonalat hasonlítottak össze:
Az utasok többsége a Kápolna teret javasolta végállomásnak, ezért az észrevételeknek megfelelve ebben az ütemben is odáig közlekednek a trolibuszok. A 75-ös trolibusz Kőbányára történő meghosszabbításáról két társadalmi egyeztetést tartott a BKK, amelyeknek az összesítését, részletes eredményeit a mostani tesztidőszak lezárulta után ismerteti.
A BKK elkötelezett a környezetbarát közösségi közlekedés és a fenntartható működtetés mellett, ezért – kapcsolódva a Fővárosi Önkormányzat törekvéseihez – a trolifejlesztésekben látja a közlekedés zöldítésének gazdaságos lehetőségét. A BKK a következő években új vonalak létesítését, illetve számos vonal meghosszabbítását tervezi a főváros különböző részein.
Ennek egyik jelentős lépéseként idén nyáron indul az új 81-es trolijárat, segítve a Nagy Lajos király útján kívüli kertvárosi területek, így a Miskolci utca térségének közlekedését is. Az Örs vezér terét és a Mexikói úti csomópontot összekötő járat célja, hogy javítsa a közösségi közlekedéssel megtett utazások arányát, ezáltal tegye élhetőbbé a fővárost.
Ezzel párhuzamosan folytatódik a járműbeszerzés: további 160 új trolival bővülhet a járműflotta. A BKK megteremtette annak a lehetőségét, hogy – ha rendelkezésre állnak a szükséges források – korszerű, környezetbarát, alacsonypadlós trolibuszok érkezzenek Budapestre.
A tervezett fejlesztéseknek köszönhetően egyszerre lehet zöldebb, mindenki számára kényelmesebb és még inkább hozzáférhető a budapesti közösségi közlekedés. A részletekről ezen az oldalon olvashat bővebben.