A Mapei Kft. az 50-250 fő közötti vállalati kategóriában elnyerte a Legjobb Munkahely címet. Hogyan motiválják a munkatársakat? Hogyan javítják a dolgozók elégedettségét? Mit csinálnak másként?
Az Aol Legjobb Munkahely Felmérés Magyarország legnagyobb múltra visszatekintő, átfogó kutatása. Az idei felmérés alapján 16 vállalat tartozik idén a Legjobbak közé. Az idei kutatásban 76 vállalat vett részt. A kutatás központjában a munkavállalók elkötelezettsége mellett a vonzó munkáltatói arculat, a hiteles és felkészült felsővezetés, a teljesítményorientált kultúra és a fenntarthatóság szempontjai állnak. De mitől legjobb egy munkahely?
Ez a legfontosabb: pozitív megerősítés
Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője szerint a legfontosabb a jó teljesítmény elismerése. A Mapei-nél mindig törekednek a munkatársak pozitív megerősítésére. A vezetők folyamatosan keresik a pozitívumokat és azokat elismerik. Sokat dicsérnek, de mindig őszintén, azonnal és konkrétan. Amikor pedig egy munkatárs hibázik, akkor is emberként igyekeznek megerősíteni, ösztönözve a hiba kijavítására.
Megoldáskeresés és felelősség
A vállalatnál törekednek arra, hogy olyan légkört alakítsanak ki, melyben a munkatársak bátran felkereshetik a vezetőket a problémáikkal és viszont. A vezetők lehetőség szerint mindent elkövetnek azért, hogy segítsék a munkatársakat a megoldás megtalálásában. Ugyanakkor, ha a vezetőnek van egy céges problémája, akkor azt nem egyedül igyekszik megoldani, hanem segítséget kér a munkatársaitól.
A vezetőket arra ösztönzik, hogy ne megoldják a beosztottjaik helyett a problémákat, hanem segítsenek közösen megoldást találni. „A vezető legfeljebb gólpasszt ad, de a munkatársak rúgják be a gólt” – fogalmaz Markovich Béla.
Tudásközpontúság és tudásmegosztás
A Mapei nagy hangsúlyt fektet a képzésekre. A „kötelező” szakmai képzések mellett folyamatosak a képesség-, és személyiségfejlesztő tréningek. A vállalati kultúra része a tudásmegosztás: aki tanul valamit, az továbbadja. Nem csak az egyének szintjén, hanem vállalati szinten is: a Mapei nem csak munkatársait, hanem ügyfeleit és partnereit is folyamatosan képzi, ezzel segíti az iparág fejlődését.
Nem „csak” a munka
Fontos szempont, hogy a munkatársak tudatában legyenek a munkájuk jelentőségének. „A küldetésünk, hogy minden tudásunkkal segítsük az építőket és építtetőket. És bár ez sokkal nagyobb felelősséggel jár, hiszek abban, hogy munkájuk hasznosságának érzése, pozitívan hat a kollégák önértékelésre” – mondta Markovich Béla.