2015-ben nyílt pályázatot írt ki Szentendre önkormányzata a város imázsának megújítására. A beérkezett pályamunkákból hármat választott ki a zsűri továbbgondolásra. Az új arculati elemeket, melyekkel márciustól a nagyközönség is találkozhat, a városvezetéssel egyeztetve véglegesítették az alkotók. A megújulás két legfőbb színtere a városi újság és az önkormányzati honlap.
2015-ben nyílt pályázatot írt ki Szentendre önkormányzata a város imázsának megújítására. A beérkezett pályamunkákból hármat választott ki a zsűri továbbgondolásra. Az új arculati elemeket, melyekkel márciustól a nagyközönség is találkozhat, a városvezetéssel egyeztetve véglegesítették az alkotók. A megújulás két legfőbb színtere a városi újság és az önkormányzati honlap.
Nagy érdeklődés kísérte 2015 tavaszán Szentendre arculati pályázatát, melyre összesen 97 jelentkező adott be érvényes pályaművet. Sokan éltek a kiírás adta lehetőséggel, és két vagy három munkát is beküldtek. A kiválasztott alkotások között a zsűri nem határozott meg sorrendet. A beadott formában történő felhasználását egyik logó esetében sem javasolták, azokat továbbgondolásra választották ki. Az alkotókat munkáik továbbfejlesztése érdekében konzultációra kérte az önkormányzat.
Verseghi-Nagy Miklós polgármester a pályázat lezárultakor azt hangsúlyozta, hogy az új arculat célja Szentendre jelenét úgy kifejezni, hogy abban a város múltja is benne legyen. „Számomra a nagy érdeklődés azt bizonyítja, hogy Szentendre él, az itteni közösségben szunnyadó erők egyre gyakrabban, egyre látványosabban mozdulnak meg. Ez az alkotó energia, amelyet ha össze tudunk hangolni, akkor mozgósítani tudjuk azokat a tartalékokat, amelyekből merítve látványosan fejlődhet a városunk. Az pedig, hogy sokan pályáztak szentendrei kötődés nélkül is, a város növekvő országos elismertségét jelzi” – értékelte a pályázatot a polgármester.
A pályamunkákat nagy sikerrel mutatták be a Városház Galériában, ugyanakkor néhányan aggályukat jelezték a város címerének sorsa miatt. Verseghi-Nagy Miklós polgármester leszögezte: nem új városcímert szeretnénk bevezetni – a mostani a miénk és büszkék vagyunk az általa képviselt évszázados hagyományra, – hanem egy olyan városlogót és azzal szerves összefüggésben lévő arculatot, amely kiemeli Szentendrét a Dunakanyar és a tágabb régió települései közül. Egy olyan városlogóra és arculatra van szükségünk, amely tükrözi a város és az itt élők identitását, figyelemfelkeltő, ötletes és egyedi. Egy ilyen új típusú, a kor vizuális trendjének megfelelő ikon pedig egyáltalán nem összeférhetetlen a hagyományban gyökerező, évszázadok alatt kialakult városi címerrel. Friss, színes, a szentendreiséget múltjában, jelenében és jövőjében egyaránt kifejező arculatot fogunk használni a város off- és online kommunikációs csatornáin”- fogalmazott a város első embere.
Az új arculat két legfontos színtere a március elejétől szerkezetében és teljes megjelenésében is megújuló önkormányzati honlap és városi újság. A szentendre.hu cím alatt egy olyan ernyőhonlapot alakítottak ki, melyre folyamatosan töltik fel a különböző városi weboldalak tartalmait, és végső formáját csak júniusra éri el. A megújult városi honlapra első körben a szentendreihirek.hu és a szevi.hu tartalmát integrálták, ezt követik a különböző tematikus oldalak (sport.szentendre.hu, oktatas.szentendre.hu, stb.), majd végül a teljes közigazgatási tartalom.
Szintén vadonatúj köntösben, az új arculati elemekkel jelentkezik a város lapja, a Szentendre és Vidéke.
A cél egy modernebb, letisztultabb megjelenés a mindennapi kommunikációban, alkalmazkodva a kor követelményeihez, ugyanakkor megőrizve a múlt értékeit.
forrás: szentendre.hu