2024.11.22, Péntek

Évi másfél milliárd forintot költenek szőrtelenítő termékekre a magyar nők

MTI

2018.07.11. 17:34

A gyanták, krémek és női borotvák eladása júliusban tetőzik.

Tavaly június és idén május között több mint másfél milliárd forintot költöttek el a magyar nők szőrtelenítő termékekre, jellemzően drogériákban - közölte a Nielsen piackutató szerdán. A piackutató kiskereskedelmi indexe szerint szőrtelenítő termékekre, így gyantára, gyantacsíkra és szőrtelenítő krémre a vizsgált időszakban 16 százalékkal többet költöttek, mint egy évvel korábban.

A gyantacsík 540 millió forint értékű forgalma egyötödével haladja meg az előző évet, míg mennyiségben 16 százalékkal nőtt forgalma. A különféle krémek éves forgalma közelít a 450 millióhoz. A hagyományos gyanta a harmadik helyre kapaszkodott fel: értékben 12, mennyiségben 7 százalékkal nagyobb forgalmával.

A női borotvák piaca a jó idővel egy időben, májusban lendül fel és kitart a teljes nyári szezonon át, így a teljes éves eladás több mint harmada a nyári hónapokban történik. Mindez tavaly június és 2018 májusa között 310 millió forintot tett ki, 9 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.

A Nielsen adatai szerint 100 borotvából 56 terméket drogériában vásárolnak a magyarok, míg a hipermarketekben az értékesítések közel negyede történik. Budapest és környéke a borotvaeladások közel felét érte el értékben, míg a délnyugati régióra az összforgalom mindössze tíz százaléka esik.

kereskedelem