2024.04.19, Péntek

Közösségi térré változtatná Budapest ütőerét egy díjnyertes terv

index.hu

2018.01.03. 17:38

A Rákóczi út-Erzsébet híd tengelyt nyáron vendéglátó teraszok, napozóágyak, színpadok, koncerthelyszínek, és összefüggő zöldfelületek foglalnák el a koncepció szerint.

Hirdetés

A Korzó Tervezési Stúdió egy olyan elképzeléssel nyerte el a Magyar Mérnöki Kamara Innovációs különdíját, ami a főváros kellős közepén jelentős méretű közösségi teret teremtene.


Csak a buszok és a biciklik maradnának

Az Index Urbanista Blogján kiderül, a Járdafesztivál 2018 koncepciója egész nyárra lezárná az autós forgalom elől az Erzsébet hidat, illetve az annak folytatását képező Szabad sajtó, Kossuth és Rákóczi utat is egészen a Blaha Lujza térig. A jókora terület így nyáron sétánnyá változna, amin mindössze kétszer egy sávot hagynának szabadon a közösségi és kerékpáros közlekedésnek. A terv szerint ezzel párhuzamosan a pesti rakpart jelentős részét is lezárnák.

Az Urbanista felhívja rá a figyelmet, hogy bár innovációs különdíjat kapott, ez az ötlet egy korábbi innováció, a Szabadság-híd hasonló célú korábbi lezárásának tovább fejlesztése.

A Korzó Stúdió facebook-bejegyzése szerint a Járdafesztiválnak köszönhetően „vendéglátó teraszok, napozóágyak, színpadok, koncerthelyszínek, és összefüggő zöldfelületek is helyt kapnának” az útvonalon, míg a hídon konténerekre elhelyezett vendéglátókról írnak.


A környéken lakókkal nem lenne könnyű elfogadtatni

A blog ugyanakkor elhamarkodott koncepcióként jellemzi a díjnyertes tervet, ami Budapest legfőbb közlekedési ütőerét kapcsolná ki. „Egy híd lezárása belefér a nyárba: tessék másik hidat használni” – áll a cikkben. „Egy útnál, amit lakóházak vesznek körbe, kicsit más a helyzet. És akkor most ne is menjünk bele abba, hogy a 20 kilométer/órás sebességkorlátozással, mennyi idővel nőne meg a hetes buszcsalád menetideje a Blaha és a Gellérthegy között. Hogy az állandó fesztivál logisztikai kiszolgálásáról ne is beszéljünk.

Szóval ami engem illet, a híd lezárását nyárra egyáltalán nem tartom rossz ötletnek, csak épp semmi innovatívat nem látok benne. A Rákóczi tengelyen viszont sokkal átgondoltabbnak érzem a BKK korábbi, sajnos elveszni látszó tervét, ahol a kétszer egy buszsáv/villamosvonal mellet egy-egy sávban közlekedhettek az autók is.”

Helyivárosfejlesztésközösségi térErzsébet híd