Kiderült például, hogy melyik az év söre, az év testsúlycsökkentője vagy az év reform pékáruja. A nyertes termékek akár 40 százalékos forgalomnövekedést is elérhetnek.
Idén hatodik alkalommal adták át az Év terméke elismeréseket hétfőn – közölte a versenyt szervező Product of the Year Kft. A versenyre benevezett innovatív árucikkeket egy szakmai zsűri pontozta, majd a fogyasztók értékelték őket mind a 21 kategóriában a GfK Hungária reprezentatív, 2000 fős kutatása során.
Az Év terméke díjat:
A világszerte ismert innovációs termékdíjazási rendszer keretében a hazai fogyasztók döntését elemző GfK szerint azok az fmcg (fast moving consumer goods - gyorsan forgó fogyasztási cikkek) szektorban tevékenykedő nyertesek, amelyek az elmúlt években tudatosan gondozták a márkájukat, forgalomnövekedést értek el a díj megszerzését követő évben. A GfK adatai alapján átlagosan 40 százalék körüli volt a forgalomnövekedés ebben a szegmensben az elmúlt években.
„Nem csak a kategóriák száma, hanem azok köre is sokat változott. Míg az induláskor jellemzően az fmcg-kategóriák uralták a versenyt – szinte csak élelmiszer, ital, háztartási vegyi áru és személyes higiéniai márkák szálltak be a versenybe – azóta színesebb lett a kép, megjelentek az otc-termékek (over the counter - vény nélkül is kapható gyógyszerek), ruházati márkák, illetve a szolgáltatás, valamint a lakásdekoráció” - mondta el Fekete Zoltán, az Év terméke díj zsűrijének elnöke.