2024.11.24, Vasárnap

Huszonegy kategóriában díjazták a legjobb termékeket

MTI

2017.03.07. 09:35

Kiderült például, hogy melyik az év söre, az év testsúlycsökkentője vagy az év reform pékáruja. A nyertes termékek akár 40 százalékos forgalomnövekedést is elérhetnek.

Idén hatodik alkalommal adták át az Év terméke elismeréseket hétfőn – közölte a versenyt szervező Product of the Year Kft. A versenyre benevezett innovatív árucikkeket egy szakmai zsűri pontozta, majd a fogyasztók értékelték őket mind a 21 kategóriában a GfK Hungária reprezentatív, 2000 fős kutatása során.

Az Év terméke díjat:

  • a dm Bio termékei kapták a bio élelmiszer kategóriában,
  • a Castello Bio termékcsalád a bio sütési alapanyag kategóriában,
  • a Watt energiaital az energiaital kategóriában,
  • a falfesték kategória nyertese a Héra Prémium Clean lett,
  • a Pikok Pannónia termékcsalád a felvágottak között nyert,
  • a Castello Gluténmentes termékcsalád a gluténmentes termékcsalád kategória elismerésének nyertese,
  • a Hey-Ho termékcsalád a gyümölcsitalok között nyert,
  • a CalciTrio pezsgőtabletta lett a legjobb kalciumos pezsgőtabletta,
  • a Riska laktózmentes termékcsalád a laktózmentes tejtermék kategória nyertese,
  • a Hajdú Parenyica a parenyica kategóriában nyert,
  • az Azon melegében mini olivás baguette pékáru kategóriában kapta az elismerést,
  • díjat kapott a Riceland Quinoa termékek,
  • a reform élelmiszerek közül a Castello fit&well termékcsalád,
  • a reform pékáruk közül az Azon melegében Chia magos rombusz,
  • a sajtok közül a Bluedino laktózmentes trappista,
  • a sörök közül a Pécsi Sör Prémium Lager,
  • a szendvicskrémek közül a Just Veg! Termékcsalád,
  • a szörpök között az Ági szörp,
  • a tejtermékek között a Kokárdás termékcsalád,
  • a testsúlycsökkentők közül az XL-S Medical tabletta,
  • a vitaminok között pedig a Béres Vita-D3 Forte 3000 NE tabletta kapta az Év terméke elismerést.

A világszerte ismert innovációs termékdíjazási rendszer keretében a hazai fogyasztók döntését elemző GfK szerint azok az fmcg (fast moving consumer goods - gyorsan forgó fogyasztási cikkek) szektorban tevékenykedő nyertesek, amelyek az elmúlt években tudatosan gondozták a márkájukat, forgalomnövekedést értek el a díj megszerzését követő évben. A GfK adatai alapján átlagosan 40 százalék körüli volt a forgalomnövekedés ebben a szegmensben az elmúlt években.

„Nem csak a kategóriák száma, hanem azok köre is sokat változott. Míg az induláskor jellemzően az fmcg-kategóriák uralták a versenyt – szinte csak élelmiszer, ital, háztartási vegyi áru és személyes higiéniai márkák szálltak be a versenybe – azóta színesebb lett a kép, megjelentek az otc-termékek (over the counter - vény nélkül is kapható gyógyszerek), ruházati márkák, illetve a szolgáltatás, valamint a lakásdekoráció” - mondta el Fekete Zoltán, az Év terméke díj zsűrijének elnöke.

Gazdaságtermékdíjak