Akinek soha nem volt pénze, általában hamar elkölti, ha mégis hozzájut – ebből a mentalitásból segít kitörni a Burattino Alapítvány és a KPMG közös iskolai programja.
Pályázatot hirdetett a KPMG általános és középiskolák számára, a gyermekek pénzügyi tudatosságát segítő projektek támogatására. A beérkezett 64 pályamunka közül egy öttagú független zsűri a csepeli Burattino Alapítvány iskoláját választotta. Ebben az iskolában a gyerekek jutalompontoka kapnak a közösségi tevékenységért és a jótettekért, amiket aztán az iskolai boltban levásárolhatnak, illetve összedobva közös programokra költhetnek.
„Kiemelt helyen szerepel a diákok pontszerzési lehetőségei közt a kulturális programokon való részvétel, a hangszertanulás, sportolás, olvasás, közösségi munka. A boltban minőségi élelmiszereket és a szülőknek szóló ajándékokat, otthon használatos tárgyakat vásárolhatnak eleve kedvező áron” – mondja Keszthelyi István, a Burattino Egyesület elnöke.
A KPMG 9 millió forintos támogatásával, valamint szakmai és informatikai segítségével az eddigi papíralapú rendszert most elektronikus platformra terelik át, a virtuális pénzt pedig piaci alapokra helyezik. A gyerekek pontjaikat ezentúl betéti számlán helyezhetik el, ami kamatozik, sőt hitelt is föl lehet venni rá. Az elképzelések szerint a rendszer a piaci ármozgásokat is modellezi majd, amennyiben bizonyos termékek ára az iskolai boltban a kereslet-kínálat szabályai szerint változik. Ha a projekt sikeresnek bizonyul, a KPMG más iskolák számára is elérhetővé teszi.
A Burattino Magyarország egyetlen olyan magánintézménye, amelyben általános és középiskola, szakképzés és gyermekotthon integráltan működik azzal a céllal, hogy komplex módon segítse a hátrányos helyzetű – többségében roma származású – gyermekeket és családokat.
A Burattino iskolájába járó hátrányos helyzetű gyerekek számára a pénz gyakran egyet jelent az azonnal megvásárolható javakkal: édességgel, üdítővel, vagyis mindennel, ami a család nehéz helyzetében általában hiányzik otthonról. A gyerekek és a családok éppen ezért, ha hozzá is jutnak, hamar kifutnak a pénzből. Ezen a mentalitáson akart változtatni az iskola, amikor két éve bevezette az intézményben a virtuális pénzként működő pontrendszert.