2024.11.21, Csütörtök

Közel félórával rövidült az esztergomi vasút menetideje

magyarepitok.hu, nif.hu

2018.04.04. 09:33

A villamosításnak köszönhetően hétfőtől forgalomba állnak a FLIRT-vonatok, az új menetrendet később vezetik be.

A terveknek megfelelően április 9-étől korszerű villanyvontatású FLIRT motorvonatok közlekednek Budapest és Esztergom között. A budapesti Rákosrendező és a Duna-parti város közötti 51 kilométeren 2016 nyarán kezdődtek meg a villamosítási és kapcsolódó építési munkálatok a Strabag Vasútépítő Kft. vezette konzorcium kivitelezésében, az MVM OVIT Országos Villamostávvezeték Zrt. és TRSZ Kft. részvételével. A korabeli sajtó szerint már 1951-ben is tervezett beruházás állásáról Esztergom vasútállomásán tájékoztatták a sajtó képviselőit.

A képre kattintva galéria nyílik - fotók: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu


A teljes vonal alkalmassá vált a villamos vontatásra

A tájékoztatón kiderült, a 122 éves vasútvonal teljes hosszában befejeződött a felsővezeték kiépítése. Üzembe helyezték az új D55 típusú biztosítóberendezéseket Leányvár, Esztergom-Kertváros és Esztergom állomásokon, ezeknek köszönhetően a teljes vonal alkalmassá vált a villamos vontatásra.

Április 9-től a dízel járművek helyett többnyire villamos motorvonatok (a Desiro motorvonatok helyett FLIRT motorvonatok) közlekednek az eddigivel azonos időpontokban. A menetrend változása késő tavasszal várható. A Budapest-Esztergom vonal villamosításával a korábban 1 óra 28 perces menetidő 1 óra 9 percre csökken, majd a májustól induló, sűrűbb menetrenddel 1 óra 2 perc lesz az utazás ideje.


Hogy áll a projekt többi része?

A villamosítási és kapcsolódó építési munkákat magában foglaló beruházás teljes befejezése 2018 őszén várható. A felsővezeték építésén túl már befejeződtek Istvántelek alállomás bővítési munkái, átépült Angyalföld állomás vágányhálózata, elkészült Angyalföld és Újpest között a második vágány, valamint Rákosrendező és Angyalföld közötti vágány építése is.

Tavaly december óta használhatják az utasok Angyalföldön a Béke úti aluljárót, ami könnyebb átszállási lehetőséget teremtett a vonat és a 12-es, 14-es villamosok között. Erről a projektről itt számoltunk be.

Dorogon befejezték a második vágány építését, a beruházás befejezéséig a vontatási alállomás, valamint az autóbuszforduló és hozzátartozó megközelítő utak építési munkáival is elkészül a kivitelező.

A vonal korszerűsítésével egyidejűleg Esztergom állomás is átépült. Még zajlik a buszforduló és hozzátartozó megközelítő utak, a Baross utca és az állomási előtér átépítése is, továbbá két új körforgalom is elkészül a következő hónapokban.


A biztosító fejlesztése Angyalföldön és Dorogon folytatódik

A kiegészítő biztosítóberendezési munkálatok külön projekt keretében, de a villamosítással összhangban valósulnak meg. Leányvár, Esztergom-Kertváros és Esztergom állomások új D55 típusú biztosítóberendezésének telepítését, és üzembehelyezését követően az angyalföldi és a dorogi biztosítóberendezés telepítése is megkezdődik, amelyek üzembehelyezésének tervezett időpontja 2019. január.

Várhatóan 2019. tavaszára megvalósul az utastájékoztatási berendezések létesítése is.

Galéria

vasútfejlesztésFókuszbanEsztergomStrabag